31.8. – Tuzemské firmy jsou ve využívání telematických aplikací pro správu svých vozových parků jedničkou v Evropě. Podle průzkumu Arval Mobility Observatory pracuje s telematikou 52 % českých firem, což představuje nárůst o 17 % v posledních třech letech. Takřka o dvacet procent tak převyšují průměr zemí EU. Firmy používají telematické systémy hlavně pro snazší lokalizaci vozidel a zlepšení jejich bezpečnosti, zvýšení efektivity provozu vozových parků a také snížení nákladů.
Aktuálně
31.8. – Genesis Private Equity Fund IV (GPEF IV) – nejnovější private equity fond skupiny Genesis Capital a Evolving Europe Principal Investments I (EEPI I) – private equity a růstový fond Integral Venture Partners společně získaly 100% podíl ve společnosti BORCAD cz s.r.o., inovativním výrobci sedadel a interiérového vybavení pro osobní vlaky se sídlem ve Fryčovicích, Česká republika.
31.8. – Správa železnic získala ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) 3,4 miliardy korun do svého letošního rozpočtu. Celkově tak bude letos hospodařit s více než 55 miliardami korun. Hlavní část peněz navíc půjde na investice, další bude mít správa na údržbu a opravy tratí.
31.8. – Brněnský dopravní podnik zatím nemá na příští rok zajištěnou dodávku elektřiny ani plynu. Vedení podniku zvažuje, že by elektřinu mohl koupit třeba jen na první čtvrtletí, protože by později mohla být levnější. Dodavatele elektřiny podnik má, do výběrového řízení na dodávku plynu se dvakrát nikdo nepřihlásil, proto podnik uzavřel smlouvu s burzou a komunikuje o nákupu přímo s makléřem, řekl ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
31.8. – Automobilka Škoda Auto investuje v příštích pěti letech dalších 5,6 miliardy eur (tedy zhruba 138 miliard Kč) do elektromobility a 700 milionů eur (přibližně 17,2 miliardy Kč) do digitalizace. Loni firma uváděla, že chce během pěti let do elektromobilů investovat 1,4 miliardy eur, tedy čtvrtinovou částku. Do roku 2026 automobilka uvede na trh tři nové čistě elektrické modely a další budou následovat. Podíl čistě elektrických vozů na prodejích značky má v Evropě do roku 2030 vzrůst na více než 70 procent. Urychlení přechodu na elektromobilitu a digitalizaci má prezentovat nové logo a vizuální styl značky. Uvedli to včera zástupci firmy při představení studie nového elektromobilu Vision 7S.
30.8. – Hlavní město má dopravcům za provoz MHD ve druhém čtvrtletí letošního roku doplatit asi 123,6 milionu korun. Nejvíce, asi 76,3 milionu korun, má dostat pražský dopravní podnik (DPP). Náklady navíc jsou dané zdražením energií a pohonných hmot nebo zvláštními odměnami pro zaměstnance, které DPP udělil kvůli rekordní inflaci. Vyplývá to z tisku, který včera schválili pražští radní a o kterém budou ještě hlasovat zastupitelé.
30.8. – Trať z Pardubic do Uherska by se měla stát dalším železničním úsekem, kde budou vlaky jezdit až 200 km/h, tedy nejvyšší rychlostí plánovanou na běžných železničních tratích. AFRY vyhrála zakázku Správy železnic na zpracování záměru projektu s cílem zvýšit maximální rychlost tohoto úseku.
30.8. – Brněnská společnost Betrian Group vyvinula vlakovou navigaci NavTrain, se kterou už rok jezdí všichni strojvůdci nákladního dopravce ČD Cargo. Při jízdě mají v tabletu spuštěnou aplikaci, která poskytuje aktuální data z tabulek traťových poměrů a tabelárních jízdních řádů pro konkrétní jízdu a která jsou vztažená k aktuální poloze vlaku. Zároveň systém sděluje strojvůdci důležité informace o aktuální povolené rychlosti, důležitých změnách na trati, návěstidlech a přejezdech. Podle konzultanta společnost Stanislava Trtka jsou reakce velmi pozitivní.
30.8. – Po úspěšném zahájení akcí dodavatelského řetězce „World of Freight" v regionu střední a východní Evropy na veletrzích WOF Expo Bratislava 2021 a WOF Summit Vienna 2022 se nezadržitelně blíží WOF Expo Prague, jež se bude konat ve dnech 12.–13. října v PVA Expo, Praha. Tato inovativní B2B výstava a kongres propojují celou komunitu v oblasti dopravy, logistiky a dodavatelského řetězce a usilují o vytváření obchodních příležitostí v celém regionu střední a východní Evropy.
30.8. – České dráhy přijaly další opatření ke stabilizaci provozu na lince „Berliner“ Praha – Berlín – Hamburk, kde letos došlo ke čtyřem případům ukončení jízdy českých souprav dál do Německa. Důvodem bylo podle ČD buď zjištění technické závady, která se projevila za jízdy vlaku, nebo jen podezření na technickou závadu. V některých případech se však podezření na závadu, kvůli níž nesměly vlaky pokračovat dál na německé území, při prohlídce v depu nepotvrdilo.