11.9. – Růst tržeb i objemu výroby – takových výsledků dosáhla Škoda Group v roce 2023. Skupina vykázala meziroční nárůst tržeb o 81 % na 1,382 miliardy eur. EBITDA meziročně poklesla o 57 % na částku 21,8 milionu eur, v poklesu se projevily ještě dopady pandemie nemoci covid-19 a ruské agrese na Ukrajině. V loňském roce se skupině podařilo uzavřít několik významných zakázek a také výrazně navýšila počet výrobních hodin a doručených vozů.
Aktuálně
10.6. – Společnost Continental oznámila nejnovější schválení první výbavy pro terénní (OTR) pneumatiky RDT-Master. Tato pneumatika je schválena pro použití na terénních demprech značky Caterpillar po celém světě a tímto je zařazena do ceníků. Díky tomu si mohou zákazníci specifikovat modely terénních pevných dumperů na pneumatikách Continental RDT-Master.
10.6. – Společnost RegioJet od soboty vyřazuje z provozu všech 13 spacích vagonů rakouského typu, které vlastní. Důvodem jsou konstrukční nedostatky, které se projevily při nehodě v Pardubicích i dříve při nehodě v Rakousku a o nichž dosud společnost nevěděla. Firma RegioJet informovala uplynulou sobotu. Majitel RogioJetu Radim Jančura v rozhovoru pro Seznam Zprávy uvedl, že v pondělí odešle doporučení pro stažení všech vozů tohoto typu v celé EU. Při nehodě se ve středu kolem 23:00 v Pardubicích srazil v místě rychlík RegioJetu a nákladní vlak ČD Cargo. Nepřežily dvě Slovenky a dvě Ukrajinky, dalších 27 lidí bylo zraněno.
10.6. – Společnost Kvados Group oznámila, že její inovační produkt myFABER 4D Shuttle byl oceněn cenou Pozoruhodný produkt roku 2024. Ocenění myFABER 4D Shuttle je podle společnosti důkazem jejího neustálého úsilí o zlepšování a optimalizaci intralogistických procesů.
10.6. – Ke srovnávacímu testu Green Truck jsou každoročně zváni všichni výrobci nákladních vozidel v Evropě. Soutěž pořádají dva německé odborné časopisy s cílem vybrat nákladní vůz poskytující největší efektivitu v rámci dálkové přepravy. Až na drobný výpadek v roce 2023, kdy Scania skončila druhá, zvítězil výrobce ze Södertälje v sedmi z posledních osmi testů a získal titul „Green Truck“. Scania vyhrála celkem devět ze čtrnácti testů, které proběhly od začátku soutěže v roce 2011, což je úctyhodný výkon.
9.6. – Největší bateriový systém České republiky v ostravských Vítkovicích úspěšně zvládl zkušební provoz. Zařízení o výkonu 10 MW pracující ve vazbě s plynovými kogeneracemi zmodernizovaného Energocentra postavila společnost ČEZ Energetické služby z holdingu ČEZ ESCO. Baterie, která dokáže jednorázově poskytnout energii k pokrytí denní spotřeby 1 300 domácností, naakumulovala během zkušebního provozu 1000 MWh elektřiny. Díky certifikaci pro tzv. služby výkonové rovnováhy pomáhá se stabilizací sítě i se zajištěním požadovaných parametrů elektřiny.
10.6. – Zabezpečovacím systémem ETCS je v současnosti vybaveno přes 730 železničních vozidel českých dopravců, tedy asi třetina ze zhruba dvoutisícovky lokomotiv a dalších drážních vozidel, které mají mít zařízení instalované v roce 2030. Téměř 570 vozidel má systém už zapnutý. Vyplývá to z plánu ministerstva dopravy, který ve středu schválila vláda.
9.6. – Společnost Innomotics vyvíjí a vyrábí ucelené portfolio nízkonapěťových a vysokonapěťových motorů, generátorů, převodových motorů, měničů pro střední napětí a vřeten. České zastoupení Innomotics se sídlem v Brně, výrobními závody ve Frenštátě pod Radhoštěm, v Mohelnici a v Drásově, a s pobočkami v Praze a v Ostravě, vede od 1. května 2024 Roman Valný (CEO), který v této pozici nahradil Vladimíra Štěpána. Ve své nové roli bude Roman Valný zodpovědný za strategický rozvoj společnosti, která v České republice patří mezi lídry v oblasti vývoje a výroby nízkonapěťových, vysokonapěťových i převodových elektromotorů a generátorů.
8.6. – Zavedení emisních povolenek na fosilní paliva v případě železniční a vodní dopravy zhorší konkurenceschopnost těchto odvětví. U neelektrifikovaných železnic nelze v případě nákladní dopravy využívat lokomotivy na baterie či vodík. Technologie nejsou připraveny na těžké nákladní vlaky. Varianta naftových motorů je aktuálně jedinou možnou. Ještě fatálnější dopady by zaznamenala vodní doprava. V kombinaci s nedobudovanou infrastrukturou hrozí reálně lodním dopravcům v ČR úplný zánik.
8.9. – Společnost Element Logic začne v červnu pro giganta v oblasti fitness a zdravého životního stylu GymBeam implementovat automatizované skladové řešení pomocí systému AutoStore. Sklad v městské části Košice-Barca bude obsluhovat 32 robotů řady R5 PRO, kteří zvládnou pracovat nonstop, a to díky inovativnímu systému dobíjení. V novém robotickém skladu budou vychystávací porty umístěny nad sebe, čímž se výrazně zvýší jeho výkon. Jedná se o inovativní způsob, který sklad firmy GymBeam odlišuje od ostatních realizací AutoStore na českém i slovenském trhu. Implementace bude dokončena na konci srpna a umožňuje jednoduché rozšíření i do budoucna.