19. července 2001
Představitelé Německé dráhy a její nákladní divize DB Cargo a zástupci německé vnitrozemské plavby hledají možnosti navázání užší spolupráce mezi železniční a vodní dopravou. Předseda představenstva Deutsche Bahn Hartmut Mehdorn, předseda představenstva DB Cargo Bernd Malmström, prezident Spolkového svazu vnitrozemské plavby BDB Heinz Hoffmann a jednatel BDB Gerhard von Haus se na konci června shodli na tom, že existuje řada oblastí, v nichž budou obě strany moci spolupracovat a naplňovat přitom své specifické cíle a zájmy. Sporným místem jednání ovšem byla cenová politika DB Cargo na spojích podél vodních cest, na nichž se dráhy podle BDB ve snaze neztratit zakázky uchylují k dumpingu. Hartmut Mehdorn v této souvislosti zdůraznil, že deficitní spoje v nákladní dopravě budou přehodnoceny stejně jako v osobní dopravě. „Deutsche Bahn se rozhodně bude orientovat na ziskové aktivity,“ uvedl. Další rozhovory mezi představiteli DB a BDB by se měly uskutečnit v září. DB koupí vlaky za 500 miliónů DEM Ředitel DB pro nákup Klaus Bernd-Bapp minulý týden oznámil, že Německá dráha koupí od kanadské společnosti Bombardier 90 vlaků VT 612 s elektrickým naklápěcím zařízením, které jsou konstruovány pro rychlé projíždění zatáček. Cena zakázky bude činit 500 miliónů DEM (218,4 miliónu USD). Vlaky bude Bombardier vyrábět v bývalé továrně společnosti Adtranz v německém Hennigsdorfu nedaleko Berlína. Kanadská společnost tuto továrnu získala na začátku letošního roku, kdy za 725 miliónů USD koupila železniční divizi Adtranz od německo-amerického výrobce automobilů DaimlerChrysler. (mm/čtk)