26. dubna 2001
Pět měsíců po zahájení provozu internetového rezervačního systému na lince Ro-La Lovosice-Drážďany představil její provozovatel, společnost Bohemiakombi, další novou internetovou službu. Provozovatelům vozidel nabízí zasílání elektronických zpráv s avízem o odjezdu kamiónu na vlaku Ro-La s aktuálním časovým údajem. Minulý týden to oznámil ing. Pavel Špráchal ze společnosti Bohemiakombi. Dopravci mají při aktivaci této služby na výběr ze dvou možností: buď zvolí jednorázové zasílání informací o odjezdech pouze určitých kamiónů, nebo si nechají trvale zasílat avíza o odjezdu každého jejich vozidla. Zatím se tato služba týká pouze kamiónů s rezervací. V zájmu aktuální informovanosti o odjezdech kamiónů na vlacích Ro-La Bohemiakombi doporučuje zasílání zpráv na mobilní telefon. Také zákazníkům, kteří nejsou připojeni k internetu pevnou linkou, doporučujeme, aby si nechali aktivovat e-mailovou adresu na jejich mobilním telefonu," uvedl ing. Pavel Špráchal. V prvním čtvrtletí o 12 procent méně kamiónů V prvním čtvrtletí Ro-La přepravila o téměř 12 procent méně kamiónů než ve stejném období loňského roku. Počet převezených vozidel na trase Lovosice-Drážďany se snížil na 22 323. V prvním čtvrtletí se o 4,4 na 72,5 procenta snížila také vytíženost jednotlivých vlakových souprav. Ve směru Drážďany-Lovosice to bylo dokonce o 7,8 procenta, v opačném směru o 0,9 procenta. Meziročně také klesl počet vypravených vlaků, a to ze 1425 na 1335. Hlavním důvodem poklesu počtu přepravených kamiónů byla podle Pavla Špráchala oprava železnice v okolí Drážďan. „Z tohoto důvodu jsme museli v průběhu března odřeknout jeden pár vlaků denně,“ uvedl. Počet vypravených souprav se tak snížil z původních 20 na 18 denně. Na poklesu zájmu o Ro-La se podle Pavla Špráchala odrazilo také otevření nového hraničního přechodu Cínovec-Altenberg v prosinci loňského roku. „Odbavení na novém přechodu je proti starému mnohem rychlejší,“ řekl. Naopak žádný vliv na snížení počtu převezených kamiónů podle něj neměla březnová dezinfekční opatření proti rozšíření nákazy slintavky a kulhavky. „Veterinárních zásilek přepravujeme minimální množství a pro ostatní kamióny to neznamenalo žádné zdržení,“ uvedl. Loni využilo vlaky Ro-La 103 433 kamiónů a nákladních vozidel, které by jinak zatížily silniční hraniční přechody na Teplicku. V roce 1999 Ro-La přepravila 93 684 kamiónů. (mn/čtk)