3. května 2001
Stav příprav na zahájení letošního maratónu soutěží Mistrovství Evropy v závodech tahačů na okruzích (FIA European Truck Racing Cup), které bylo tento týden zahájeno ve francouzském Dijonu, představil minulý týden na starém pražském letišti automobilový závodník stáje Renault Trucks Czech Republic Racing Team František Vojtíšek. Na ploše letiště si mohli početní hosté prohlédnout i jeho nový závodní tahač Renault Premium 420 s motorem o objemu 11,1 litru a výkonem 650 kW. „Náš závodní tahač je vybaven zcela novým motorem Renault 420 dci se systémem Common-rail. Palivo je do motoru dopravováno trvale pod vysokým tlakem, který neklesá, jako je tomu u klasického provedení se vstřikovacím čerpadlem. Charakteristika dodávky paliva do motoru přináší zcela nové možnosti, zejména pro činnost těžkého tahače v sériovém provedení a tím víc pro naše závodní účely,“ řekl František Vojtíšek. Renault Trucks Czech Republic Racing Team komplexní přípravou nového motoru strávil posledního třičtvrtě roku. Ve výkonu motoru jsou teď rezervy, což jsem nikdy dříve neměl, řekl František „Frankie“ Vojtíšek. Spolu se slovenskou firmou Matador tým vedený manažerem Janem Bajgarem upravoval i geometrii vozu tak, aby byla v souladu s řádem a technickými předpisy Evropské automobilové asociace FIA. Již od prvních výsledků z Dijonu si celý tým slibuje to, že potvrdí správnost jeho volby. Závody by měly být přenášeny on-line na jeho internetové stránce. „Naši výkonnost jsme chtěli spojit s výkonností jednoho českého mistra,“ komentoval generální ředitel Renault Trucks ČR, s. r. o., Emmanuel Levacher spolupráci značky s Františkem Vojtíškem. Připomenul, že Renault je jediný světový výrobce, který používá motory se systémem Common Rail i ve vozidlech této kategorie. Značka Renault loni podle Emmanuela Levachera v segmentu nákladních vozidel s celkovou hmotností nad 6 tun obsadila na českém trhu podíl 13,6 procenta. Od 6. dubna Renault Trucks ČR uvedl na trh nový produkt, kterým je prodloužená garance po celou dobu leasingu. Společnost a její koncesionáři se stále více zaměřují i na prodej ojetých vozidel. Jen za loňský rok bylo v České republice prodáno 165 ojetých nákladních vozidel značky Renault, převážně tahačů Magnum a Premium. (spa) www.renault-frankie.cz