26. dubna 2001
Německá Lufthansa Cargo má zájem na získání menšinového podílu (nejvýše do 49 procent) v nákladní divizi skandinávské letecké společnosti SAS, která byla od začátku dubna vyčleněna jako samostatná společnost. Na počátku dubna to uvedl člen představenstva pro marketing a odbyt Lufthansa Cargo Andreas Otto. Obě společnosti již nyní úzce spolupracují v rámci nákladní aliance New Global Cargo. Andreas Otto současně označil snahu německých politiků o zavedení zákazu nočních letů na domovském letišti německého dopravce ve Frankfurtu nad Mohanem za zcela nepřijatelnou, protože jen u jeho společnosti by toto opatření mělo za následek zrušení až 850 pracovních míst. Roční finanční výsledek by mohl poklesnout o 50 až 100 miliónů X, což by mohlo ohrozit dokonce i vlastní existenci společnosti. Antimonopolní úřad Evropské komise oznámil, že současný svazek leteckých nákladních společností Lufthansa Cargo a SAS Cargo znovu pečlivě přezkoumá z hlediska případného ohrožení konkurenčního prostředí. V roce 2002, kdy vyprší šestileté období, Evropská komise efekt dohody o spolupráci dále prošetří. Evropský komisař pro hospodářskou soutěž Mario Monti v této souvislosti uvedl, že jeho úřad bude zjišťovat zejména vliv aliance na počet a cenu letů. Osamostatnění SAS Cargo O osamostatnění bývalé nákladní divize SAS Cargo rozhodla na konci března dozorčí rada SAS. Již na počátku března se ovšem management SAS dohodl se zástupci dánských pracovníků SAS Cargo na budoucím statutu zaměstnanců, kteří se mohli rozhodnout, zda zůstanou zaměstnanci SAS nebo zda přejdou do nového podniku. Dohody bylo pak dosaženo i se zaměstnanci ze zbývajících zemí. Personální otázka je u skandinávské letecké společnosti mimořádně složitá, protože podnik zaměstnává pracovníky z Dánska, Norska a Švédska. Veškeré dohody proto musely být vypracovány v souladu s pracovními a mzdovými předpisy ve všech zúčastněných zemích.