26. dubna 2001
Nový kanadský zákon o námořní plavbě by měl zajistit další existenci rejdařských konferencí, současně však obsahuje řadu deregulačních opatření. Navrhovaný Shipping Conferences Exemption Act (SCEA) jednoznačně vychází z novely zákona OSRA (Ocean Shipping Reform Act), která platí v USA. Námořní konference si podle zákona podrží dosavadní zvláštní právní postavení kartelu, uvedl kanadský ministr dopravy David Collonette při březnové prezentaci návrhu zákona. Zákon tak umožní další fungování konferenčního systému v provozu s hlavními obchodními partnery – USA, Evropou a Austrálií. Současně však návrh zákona předpokládá možnost uzavírání individuálních kontraktů mezi zasilateli a rejdaři. Kanadská vláda předložením návrhu zákona v této podobě ustoupila od dřívějších plánů na zrušení výjimečného postavení námořních konferencí jako kartelových organizací během následujících pěti až deseti let.