TNT Česká republika

TNT zavedla novou službu Economy Express - Intercontinental

Konkurenceschopná nabídka služeb, kvalifikovaní pracovníci a moderní zázemí – to jsou podle vedení společnosti TNT tři základní pilíře filozofie, kterou firma uplatňuje v České republice. Nejen o nich jsme hovořili s prodejním a marketingovým manažerem firmy Luborem Lepičem a manažerkou lidských zdrojů Lucií Neitzelovou. „Náš rozhovor probíhá v novém sídle společnosti v Praze-Zličíně, do kterého jste se přestěhovali v polovině června. Ke změně sídla jste byli nuceni přistoupit z důvodu nutnosti rozšíření kapacit?“ L. L.: „Ano, to byl ovšem jen jeden z důvodů. Skladové prostory jsme přesunem do nové budovy rozšířili zhruba o jednu třetinu, což bude dostačovat na období asi následujících tří let. I když v oblasti kurýrních a expresních služeb obecně a samozřejmě i v případě TNT není rozloha skladů určujícím faktorem úrovně služeb, přesto zvýšení skladové kapacity zajišťuje lepší orientaci, snadnější přijetí zásilek, které jsou odbavovány z celního hlediska, a zároveň lepší podmínky pro aktivity při exportu. Kromě toho je nová budova řešena mnohem příznivěji i z koncepčního hlediska. Sklad, operační část i vedení firmy jsou nyní umístěny v jedné budově, což usnadňuje komunikaci a zvyšuje efektivitu práce.“ L. N.: „Zlepšení pracovních podmínek má navíc pozitivní vliv i na naše zaměstnance. Přijali jsme koncepci tzv. ´open space´, který je velice často uplatňován ve společnostech v západní Evropě a USA. Nezvolili jsme cestu samostatných kanceláří, ale velké místnosti jsme rozčlenili přepážkami na menší, relativně samostatné pracovní sekce. Ačkoli existují argumenty pro i proti tomuto řešení, zatím jsme se nesetkali s negativními ohlasy ze strany našich zaměstnanců. Naopak. Na změnu prostředí reagují velice pozitivně, což se odráží i v jejich nižší fluktuaci. Podle posledních údajů, které mám k dispozici, nyní dosahujeme úrovně 5,4 procenta, což je velmi nízká hodnota.“ „Personální řízení a přístup k zaměstnancům je jednou ze silných stránek společnosti TNT. Nedávno jste získali jako první firma v České republice certifikát ´Investing in People´ (IIP). Co toto osvědčení dokládá?“ L.N.: „Vzhledem k tomu, že podnikáme v oboru, v němž nemůžeme mít příliš vysoké marže, musíme se od konkurence odlišovat zkušenými a kvalifikovanými zaměstnanci. Proto se zaměřujeme na jejich výchovu a trénink. Certifikát IIP, který jsme obdrželi, je – zjednodušeně řečeno – jakýmsi ISO certifikátem v oblasti personální práce. Ovšem zatímco certifikát ISO firma získává na základě předložené dokumentace, kterou prezentuje auditorovi, certifikát IIP firmě jí udělují její vlastní zaměstnanci. Vzhledem k tomu, že norma, kterou musí společnost splnit, je britská, přijede auditor z Velké Británie a bude hovořit se zaměstnanci. Samozřejmě, že jej zajímá, zda firma uplatňuje nějaký tréninkový plán, který určitým způsobem zohledňuje a uplatňuje i v rámci business plánu. To je ovšem jen první krok. Poté si auditor ze seznamu zaměstnanců náhodně vybere asi čtvrtinu pracovníků, se kterými hovoří. Na základě získaných informací posoudí, zda firma splňuje základní principy pro udělení IIP. V podobě tohoto certifikátu nám tedy přímo naši zaměstnanci potvrdili, že všechny kroky, které bychom v oblasti personální práce měli provádět, také provádíme. A to je pro nás velice cenné.“ „Jak dlouho tento systém uplatňujete?“ L. N.: „Obecně platí, že pokud společnost správně provádí personální řízení, uplatňuje vlastně všechny principy IIP. Vzhledem k tomu, že jsme personální řízení v TNT zavedli už před téměř čtyřmi lety, nemuseli jsme ve chvíli, kdy se naše mateřská firma rozhodla, že všechny dceřiné společnosti podstoupí audit IIP, nic měnit. Všechno fungovalo tak, jak mělo. Podle výroku auditora bylo naším nejslabším místem hodnocení školení a tréninku. Zároveň nás však ubezpečil, že to je poměrně běžný nedostatek v mnoha firmách.“ „Jak často audit probíhá?“ L. N. „Každé tři roky. Přitom samozřejmě platí, že po každém zjištění, že některé kroky firmy nesplňují požadavky IIP, může auditor ocenění odebrat.“ „Máte nové zázemí a kvalifikované zaměstnance. Nabízíte zákazníkům také nové služby?“ L. L.: „Jako jediný integrátor na českém trhu nabízíme po celou dobu existence firmy také přepravy po silnici, službu Economy Express. Před necelým měsícem jsme tuto službu rozšířili na tzv. Economy Express – Intercontinental, která zákazníkům umožňuje, aby využívali kombinace silniční a letecké přepravy zásilek mezi kontinenty. V rámci Evropy je zásilka přepravována po silnici a dále je přeprava realizována specificky nasmlouvanými lety – tedy ne přímo v síti TNT – do konečné destinace. Vzhledem k tomu, že máme k dispozici pevné smlouvy s komerčními provozovateli na určitý přepravní prostor v letadle, jsme schopni zákazníkovi zajistit přepravu zásilky v určitém, předem stanoveném čase. Zároveň nabízíme možnost zásilku sledovat prostřednictvím internetu, SMS i WAP po celou dobu přepravy a samozřejmě garantujeme také její bezpečnost.“ "Jakých přepravních časů v rámci služby Economy Express

  • Intercontinental dosahujete?"

L. L.: „Přepravu zásilky z ČR do severní části Ameriky jsme schopni zajistit zhruba za pět až šest dnů, stejné přepravní časy nabízíme i pro oblast Asie. Záleží samozřejmě na konkrétním místě určení zásilky. Z ekonomického hlediska je služba výhodná především pro větší zásilky, asi od hmotnosti deseti kilogramů.“ „O které relace mají čeští zákazníci největší zájem?“ L. L.:„V současné době nejvíce využívají přepravy do Asie a na Dálný východ. Tyto oblasti se z hlediska českého trhu ukazují jako velmi perspektivní. Jedná se především o import, ale i v oblasti dovozu máme určité pozitivní signály. Evidujeme všem zájem i o trhy v Jižní a Severní Americe a v Kanadě.“ (pr)

spinner