6. června 2012
PRAHA 6.6. – Společnost DPD CZ přepravila v loňském roce meziročně o 15 procent více zásilek. Hlavním motorem zvýšené poptávky v minulém roce byl trh B2C zásilek. DPD CZ si tak upevnila pozici mezi třemi nejvýznamnějšími zásilkovými společnostmi v České republice. „V minulém roce jsme se stali jednoznačně inovativním lídrem trhu. Přišli jsme s řadou novinek, například automaticky rozesílanými zprávami informující pomocí SMS nebo emailu příjemce zboží o předpokládaném času doručení zásilky,“ říká Daniel Mareš, generální ředitel DPD CZ.
Celkové hospodaření DPD CZ negativně ovlivňuje pokračující stagnace B2B trhu. Zejména sektoru IS&T (distribuce výpočetní techniky, příslušenství a souvisejícího spotřebního materiálu) se dlouhodobě nedaří, což se odráží na poklesu počtu zásilek od některých zákazníků v této oblasti. Množství přepravovaného zboží a tedy i trh balíkových služeb je také negativně ovlivněn stagnující či lehce klesající domácí poptávkou po zboží.
Společnost DPD denně přepraví na 2,5 milionu zásilek, čímž si vydobyla globální vedoucí postavení v poskytování zásilkových a expresních služeb. Společnost disponuje nejefektivnější logistickou sítí v Evropě a doručuje do 230 zemí světa. Zákazníci mohou vybírat z rozsáhlé nabídky vnitrostátních i mezinárodních zásilkových a expresních služeb, a to jak pro obchodní, tak spotřebitelské účely. Ve více než 800 lokalitách pracuje celkem 24 tisíc zaměstnanců a přepravu zajišťuje 18 tisíc vozů. Vlastníkem většinového podílu (83,32 %) je GeoPost Group, dceřiná společnost francouzské skupiny La Poste. Díky konsolidovanému obratu ve výši 3,668 mld. eur v roce 2011 se GeoPost stal druhým největším poskytovatelem expresních zásilkových služeb v Evropě.