9.4. – Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se letos poprvé uskutečnil pod novým názvem – Velký test logistiky byl vzhledem ke své komplexitě přejmenován na Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů.
Balíkové služby
9.4. – Výdejní boxy se stávají nejoblíbenějším způsobem pro doručení zásilek. Síť výdejních boxů se přitom bude dále rozšiřovat hlavně v menších obcích. GLS svou síť i letos výrazně rozšíří, zprovoznila box s pořadovým číslem 1000 a má tak mezi dopravci 3. největší síť vlastních boxů. Při budování své sítě boxů klade důraz na ekologii i vhodné umístění, o kterém zpravidla jedná se samosprávami.
2.4. – Marcin Kuśmierz do Allegra přichází s více než 25 lety zkušeností v technologickém sektoru. Po jeho jmenování bude dosavadní CEO Roy Perticucci zastávat pozici Special Advisora.
31.3. – Přepravní společnost GLS 1. dubna slaví 20 let od začátku činnosti v České republice. Za celou dobu existence GLS rozvezla téměř 200 milionů zásilek v hodnotě přes půl bilionu korun.
30.3. – Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se změnil i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli v rámci celého nákupního procesu – stále se jedná o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Trh se proto vydává cestou udělat placení nejen pohodlné a bezpečné, ale požadovat ho ve vhodný moment – ideálně až ve chvíli, kdy je zákazník se zbožím spokojený.Sedm zásadních platebních trendů popisuje za fintech Skip Pay ze skupiny ČSOB jeho CEO Richard Kotrlík.
14.3. – Skupina Geopost v roce 2024 udržela stabilní růst, a to díky úspěchům v mezinárodním doručování a doručování mimo domov. Reflektuje také své snahy v rámci dosažení čistých nulových emisí. Vyplývá to z výsledků, které skupina zveřejnila. Součástí této největší balíkové přepravní sítě v Evropě je také česká DPD, přináší finanční i nefinanční výsledky za rok 2024.
7.3. – Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 100 000 Kč do tří bezúročných splátek. Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.
7.3. – Technologicko-logistická společnost DODO má za sebou další rok dvouciferného růstu. Napříč šesti evropskými trhy firma rozvezla 6,5 milionu zásilek a utržila 1,7 miliardy korun. Kromě domovského Česka růst táhly také úspěchy v zahraničí. Z Německa se pro DODO stal již druhý nejsilnější trh a signifikantně růst se daří také v Maďarsku, kde společnost začala rozvážet nákupy pro jeden z největších obchodních řetězců Auchan. V následujícím období chce DODO nejen nadále posilovat v segmentu potravin, ale zároveň masivně rozšířit doručování v předem vybraný den a čas napříč klasickou balíkovou přepravou.
3.3. – Novým ředitelem GLS CZ je od 1. března Petr Pěcha. Do vedení GLS CZ přináší dlouholeté manažerské zkušenosti především v oblastech budování brandu a firemní kultury, s digitální transformací a se zaváděním inovací napříč různými odvětvími. GLS se v čele s Petrem Pěchou zaměří na další růst, a právě posilování síly své značky. Dosavadní ředitel Pavel Včela bude nově zodpovědný za transformaci provozních procesů GLS ve východní Evropě.
15.2. – Nejen pohodlné placení, ale především bezpečnost. Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně opět vzrostla, a to takřka o pětinu. Z dat Skip Pay, jednoho z největších českých poskytovatelů této služby, vyplývá, že v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy, které si své jméno teprve budují: jejich zájem o tuto službu podle dat Skip Pay meziročně stoupl až čtyřnásobně.