Infrastruktura

​Českému stavebnictví chybí desítky tisíc pracovníků, nejvíce chybí řemeslníci a technické profese

7.5. – Stavebnictví v České republice čelí v roce 2025 zásadnímu problému – dramatickému nedostatku pracovní síly. Podle odhadů Svazu podnikatelů ve stavebnictví bude do roku 2030 chybět přibližně 74 000 kvalifikovaných odborníků, přičemž už nyní označuje 91 % firem situaci na trhu práce za velmi špatnou. To potvrzují také data pracovního portálu JenPráce.cz. Tento nedostatek má závažné dopady na celkový chod sektoru, prodlužuje dobu realizace projektů a snižuje kapacitu firem přijímat nové zakázky.


​Nádraží v Bubnech i zastávka na Výstavišti jsou těsně před dokončením

6.5. – Do zahájení provozu další části tratě z centra Prahy na letiště zbývají necelé tři měsíce. Na úseku mezi pražskými Bubny a Výstavištěm jsou téměř hotové všechny estakády, probíhá také instalace eskalátorů a poslední práce v interiérech nového nádraží v Bubnech.


​Cestující začali využívat první část zmodernizované stanice v Králově Poli

5.5. – Rekonstrukce nádraží v brněnském Králově Poli postupuje rychlým tempem, Správa železnic otevře pro veřejnost zrekonstruované první a druhé nástupiště a část podchodu. Na podzim bude následovat zcela nová nádražní budova. Úplně hotovo bude příští rok v březnu.


​ŘSD začalo na dálnici D7 u Prahy s výstavbou nouzových zálivů

3.5. – Ředitelství silnic a dálnic zahájilo ve středu 30. dubna 2025 výstavbu nouzových zálivů na dálnici D7 na trase Středokluky – Kněževes. Práce v upravovaném úseku budou po celou dobu omezovat dopravu jen částečně. Uvedení zálivů do provozu plánuje ŘSD do konce července.


​Ideální variantu VRT z Prahy do Mostu doporučí studie proveditelnosti

2.5. - Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele studie proveditelnosti vysokorychlostní tratě z Prahy do Mostu, pojmenované VRT Poohří. Posuzovat se v ní bude celkem devět variant. Nová trať by mohla zkrátit cestu z dnešních dvou hodin na pouhých 40 minut.


​Pražská strojírna rekonstruuje ozubnicovou trať z Tanvaldu do Kořenova

2.5. – Pražská strojírna pracuje na jedinečném projektu – opravě české kulturní památky, pro kterou je oficiálním dodavatelem. Jedná se o jednu z posledních normálně rozchodných ozubnicových železnic v Evropě a také nejstrmější železnici v Čechách. Zkoušení segmentů ozubnice trvalo 2 roky a hodnota projektu přesahuje 47 mil Kč.


​Vize dopravy 2050: Krajská města mohou propojit nové silnice, VRT zkrátí cestování

28.4. - Studie možností a příležitostí nastiňuje přes 630 kilometrů hlavních a vedlejších koridorů uvažovaných dálničních a silničních propojení krajských měst po dostavbě základní dálniční sítě. Spolu stím začnou první stavby zplánovaných více než 760 kilometrů vysokorychlostních tratí. Změní se i železniční uzly vPraze a Brně. Příležitost dostane i vodní doprava.

​ŘSD začíná na dálnici D7 u Prahy budovat nouzové zálivy

28.4. – Od pondělí 28. dubna 2025 začne provoz na dálnici D7 na trase Kněževes – Středokluky částečně ovlivňovat výstavba nouzových zálivů. Upozornilo na to Ředitelství silnic a dálnic. V prvních dnech půjde o přípravnou fázi, především o rozmisťování betonových svodidel po stranách dálnice, v místech plánované výstavby.


​Cesta k bezpečné automatizaci - roboti mění stavební průmysl

28.4. – Automatizace na stavbách dosahuje nové úrovně díky mobilním robotickým systémům od firmy Baubot. Tato inovativní zařízení využívají k efektivní automatizaci monotónní a fyzicky náročné stavební práce nejmodernější roboty KUKA. Ty nejenže zvyšují produktivitu, ale také výrazně zlepšují bezpečnost, protože nahrazují rizikovou a vyčerpávající práci člověka.


​Do příprav rychlotratě z Brna do Přerova vstupuje Evropská banka pro obnovu a rozvoj

26.4. – Správa železnic uzavřela smlouvu s Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj (EBRD) o zajištění přípravy PPP projektu rychlotratě z Brna do Přerova. EBRD bude poskytovat odbornou podporu při zpracování všech podkladů, přípravě zadávací dokumentace a samotném výběrovém řízení.


spinner