1. února 2001
Nákladní divize německé dráhy DB Cargo vybaví v letech 2001 až 2003 více než 13 tisíc nákladních vozů satelitním polohovacím systémem GPS (Global Positioning System). Investice v hodnotě 25 miliónů DEM podstatně zlepší řízení nákladní dopravy DB v rámci celé Evropy. Global Positioning System (GPS) umožňuje okamžitě určit místo, kde se nákladní vůz nachází. Díky systému senzorů lze současně získat informace o technickém stavu vagónů, o jejich zatížení, případě teplotě a tlaku přepravovaných tekutin a plynů. Ředitel finančních operací a controllingu DB CArgo Wilhelm Wegscheider prohlásil, že polohovací systém GPS společnosti umožní výrazně zlepšit péči o zásilky a nabídnout zákazníkům další rozšířené služby. Data získaná prostřednictvím systému GPS budou odesílána do střediska služeb zákazníkům DB Cargo, v němž se zákazníci budou moci podrobně informovat o poloze zásilky. GPS přitom bude poskytovat i údaje, důležité pro interní potřeby DB Cargo. Pilotní projekt v loňském roce úspěšně realizovala dceřiná společnost Autotransport Logistik (ATG), která modifikovaným systémem Scout firmy Krupp Timtec vybavila pět tisíc vozů pro přepravu osobních vozidel. „Pro nás a naše zákazníky je nepřetržité sledování drahých osobních vozidel velmi důležité,“ uvedl k tomu generální ředitel ATG Reiner Zechendoil s tím, že v zahraničí lze pomocí systému zjistit s přesností na sto metrů, kde se vozidlo právě nachází. DB Cargo a ATG uskutečňují více než padesát procent všech přeprav mimo území Německa. DB Cargo již disponuje padesáti vozy pronajatými od společnosti On Rail, které jsou vybaveny systémem GPS. V současné době je testuje ve speciálním provozu. „GPS je pro nás zajímavé řešení nejen z hlediska vysoké spolehlivosti, ale také vzhledem k příznivému poměru cena/výkon,“ řekl Wilhelm Wegscheider.Co je ATIS MT Komunikační systém ATIS MT společnosti Krupp Timtec Telematik využívá modem podporující standard GSM 900. V zemích střední a východní Evropy firma využívá satelitní přenosové služby, jako je Orbcomm. Energii do systému dodává výkonná akumulátorová baterie, která zajišťuje jeho provoz po dobu jednoho roku. Při použití solárních článků je systém soběstačný až čtyři roky.