Modernizace železničního uzlu Brno

Ridera Stavební a Skanska zvítězily v tendrech na modernizaci části uzlu Brno

Ridera Stavební a Skanska zvítězily v tendrech na modernizaci části
uzlu Brno

PRAHA (16.2.) – Půlmiliardovou zakázku na modernizaci železniční trati mezi brněnskými Maloměřicemi a Židenicemi získala společnost Ridera Stavební. Vyplývá to z informací uveřejněných ve Věstníku veřejných zakázek. Stavba je součástí modernizace takzvaného železničního uzlu Brno. Ve druhém tendru na modernizaci trati z Modřic do Horních Heršpic, která je rovněž součástí brněnského uzlu, zvítězila společnost Skanska s cenou přesahující 150 milionů korun.

Součástí modernizace zhruba tři kilometry dlouhého železničního úseku mezi Židenicemi a Maloměřicemi je rekonstrukce železničního svršku i spodku. Trať, která je součástí prvního železničního koridoru, dostane nové zabezpečovací zařízení, které vlakům umožní projíždět rychlostí do 160 kilometrů v hodině.

Takovou rychlostí ale vlaky v úseku projíždět nebudou. Vlaky jedoucí na Českou Třebovou by měly místem projíždět maximálně 115kilometrovou rychlostí a vozidla s naklápěcí skříní nanejvýš rychlostí 120 kilometrů v hodině, uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. Ve směru na Havlíčkův Brod to bude nejvýše 110 kilometrů v hodině.

Úpravou má podle SŽDC projít i elektrické napájení dvojkolejné trati. Kvůli snížení hluku vyrostou na trase, která prochází centrem města, protihlukové stěny.

(čtk)

spinner