Společnost Schmitz Cargobull představila inovace pro efektivní dopravu

Společnost Schmitz Cargobull představila inovace pro efektivní dopravu

Společnost Schmitz Cargobull představila koncem června své nejnovější produkty a služby, které budou k vidění v září na letošním veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru. Pro návštěvníky bude připravené ucelené portfolio inovativních řešení v oblasti dopravy.

Pod heslem „Inovace pro efektivitu dopravy budou představeny inovace produktů a služeb, které snižují TCO vozového parku. Produktové inovace se zaměří na aerodynamiku vedoucí ke snížení emisí a nákladů, účinnost chlazení pro zboží s regulovanou teplotou, snížení hmotnosti vozidel při zachování robustnosti a využití telematických dat pro vyšší efektivitu procesů.

EcoGeneration

Od začátku roku 2021, kdy společnost Schmitz Cargobull uvedla na trh řadu návěsů EcoGeneration, zájem o tato aerodynamická plachtová vozidla trvale roste. V nabídce je ve třech provedení – EcoFIX (pro přepravu horizontálního, plochého a těžkého zboží, jako jsou ocelové a papírové role), EcoFLEX (pro přepravu běžného zboží a nápojů) a EcoVARIOS (pro velkoobjemové přepravy a automobilový průmysl, například při přepravě tří paletových klecí na sobě).

„Pokud se pouze 50 % všech jízd uskuteční v ´aerodynamickém´ režimu a 50 % v ´objemovém´ režimu (tedy bez snížení), sníží se zátěž životního prostředí o 2,3 tuny CO2 ročně. Na základě konzervativních výpočtů může návěs se shrnovací plachtou EcoFLEX ušetřit přibližně 1 000 EUR ročně po celou dobu životnosti návěsu (přibližně 1 milion km). Pro naše zákazníky jsou to všechno pádné důvody pro volbu návěsu, zejména s ohledem na celkové náklady na vlastnictví (TCO),“ řekl Boris Billich, obchodní ředitel společnosti Schmitz Cargobull AG.

Návěs S.CS EcoFLEX je jedním z vozidel nové generace EcoGeneration a je také stoprocentně SMART. To znamená, že je standardně vybaven telematickým systémem pro návěsy TrailerConnect. Aerodynamický návěs se zvedací zádí snižuje odpor vzduchu, čímž snižuje spotřebu paliva a emise uhlíku. V praxi se uživatelům podařilo dosáhnout úspory vysoko nad pět procent - a někdy dokonce nad deset procent.

Novinka Power Curtain

V závislosti na konkrétním přepravním úkolu může být nástavba Eco vybavena standardní plachtou nebo plachtou Power Curtain, která nevyžaduje žádné lamely. To dále snižuje celkovou hmotnost a přispívá k vyšší úspoře paliva.

Telematický systém detekuje změny výšky

Díky vestavěnému telematickému systému TrailerConnect mají uživatelé větší přehlednost údajů o svém vozovém parku. Tím se zlepšuje využití kapacity vozidla a snižuje se počet prázdných jízd. Další výhodou je, že telematický systém je schopen sledovat také výšku návěsu - senzory mohou zjistit, zda je střecha zvednutá nebo nastavená do aerodynamického režimu. Tím se odhalí konkrétní způsoby, kterými lze optimalizovat využití vozidla.

Vozidlo EcoFLEX je nyní také vybaveno novým aerodynamickým úložným boxem EcoPack - prvkem, který je v současné době k dispozici výhradně u společnosti Schmitz Cargobull. Jeho speciální ergonomická konstrukce zlepšuje cirkulaci vzduchu, díky čemuž box nejen ještě více šetří palivo, ale také nabízí více úložného prostoru, zejména pro náhradní kola. Při praktických testech bylo dosaženo až tříprocentní úspory.

Chytré funkce pro chladírenské přepravy

Návěs S.KO COOL s mrazírenskou skříňovou nástavbou s digitálním záznamníkem teploty a standardně montovaným telematickým systémem TrailerConnect byl nyní vybaven novými bezpečnostními prvky, které odpovídají standardům TAPA TSR1 Asociace pro ochranu přepravovaného majetku.

Pro splnění požadavků TAPA TSR1 byl do systému TrailerConnect integrován připojený akustický poplašný systém, který spustí alarm, pokud se do návěsu dostane neoprávněná třetí strana. Spolu s tímto akustickým poplašným systémem zajišťuje nový elektronický systém zamykání dveří TL4 ochranu zboží před neoprávněným přístupem. Prostřednictvím portálu TrailerConnect mohou uživatelé definovat místa nakládky a vykládky, kde systém zamykání dveří automaticky odemkne návěs při příjezdu nebo jej zamkne při odjezdu.

Modernizován byl také systém rozvodu vzduchu Schmitz Cargobull. Hlavním cílem těchto vylepšení bylo zabránit „tepelným kapsám“ a zjednodušit manipulaci pro zvýšení efektivity při každodenní přepravě.

Skříňový návěs S.KO CITY pro rozvoz potravin

Dvounápravový návěs se skříňovou nástavbou S.KO CITY je vybaven panely Ferroplast a manévrovatelným, na údržbu nenáročným systémem řízení, jenž je vhodný zejména do center měst a městských oblastí, a to bez ohledu na to, zda se používá k přepravě čerstvého nebo mraženého zboží (je vybaven elektrickou chladicí jednotkou S.CUe). Díky telematickému systému TrailerConnect, který je součástí standardní výbavy, patří toto vozidlo také do generace SMART společnosti Schmitz Cargobull.

Dalším důležitým rozhodovacím kritériem je splnění přísných předpisů o emisích hluku, které platí v obytných oblastech. S.KO CITY se pohybuje hluboko pod hranicí 60 dB při nakládce a vykládce, která platí v brzkých ranních a nočních hodinách, což výrazně snižuje hladinu hluku v obchodních oblastech, které hraničí s obytnými oblastmi.

Nový dry box S.BO PACE

Nová skříňová nástavba S.BO PACE pro suché zboží a balíkové služby se vyznačuje plně modulární konstrukcí, je rovněž stoprocentně SMART, tedy je standardně vybavena telematikou návěsů TrailerConnect. Nástavba je vyrobena z inovativních panelů STRUKTOPLAST. Díky lehkým panelům váží každý přívěs přibližně o 600 kg méně než podobné modely vozidel v tomto segmentu.

Plně elektrický skříňový návěs S.KOe

Společnost Schmitz Cargobull vyvinula svůj plně elektrický návěs se skříňovou nástavbou S.KOe COOL speciálně pro účely bezemisní přepravy. S.KOe COOL má plně elektrickou chladicí jednotku vybavenou vestavěnou výkonovou elektronikou, bateriovým systémem a nápravovým generátorem, což znamená, že je téměř bezemisní a také mimořádně tichá.

Elektrická chladicí jednotka S.CUe je určena k chlazení a vytápění nákladu bez produkce emisí a nabízí chladicí výkon až 15 900 W a topný výkon 9 100 W. Baterie na podvozku nahrazují nádrž na naftu.

Nový sklápěcí přívěs S.KI

Nový sklápěcí návěs Schmitz Cargobull S.KI zaujme nejen vyšší nosností až 230 kg, ale díky nové generaci rámů a nástaveb má také lepší ovladatelnost a je dostatečně robustní. Konstrukce příčníků zajišťuje ještě stabilitu a delší životnost podvozku díky optimální ochraně proti korozi. Konstrukce rámu byla také vylepšena pro lakování a pozinkování. Společnost Schmitz Cargobull poskytuje zákazníkům na pozinkovanou generaci rámu S.KI desetiletou záruku proti prorezavění.

Nový třístranný sklápěč Z.KI

Společnost Schmitz Cargobull znovu uvedla do svého portfolia nejmenší model sklápěcího návěsu Z.KI s centrální nápravou a objemem nákladu deset metrů krychlových. Má 900 milimetrů vysoké ocelové sklápěcí bočnice, objem nákladu se pohybuje kolem deseti metrů krychlových a - díky centrální nápravě - se s tímto sklápěcím přívěsem snadno manévruje i v místech, kde je málo místa. Díky nové konstrukci váží o 50 kg méně než jeho předchůdce. Díky standardní paletové šířce však lze snadno přepravovat i paletové zboží.

Digitální služby Schmitz Cargobull

V TrailerConnect Data Management Center si firmy zachovávají kontrolu nad svými daty. Informace od jednotlivých členů jejich logistické sítě jsou soustředěny pod jménem speditéra a konsolidovány, aniž by byli jednotliví partneři prozrazeni třetím stranám. TrailerConnect je schopen předávat data související s trasou a objednávkou přepravy odděleně jednotlivým destinacím. Zde zasílatel rozhoduje o tom, které informace budou odesílateli sděleny, čímž chrání své obchodní tajemství a sítě. Provozovatelé vozových parků využívající TrailerConnect si tak mohou být jisti, že jejich návěsy jsou kompatibilní s jakoukoli platformou zasilatele a že v budoucnu mohou být jejich data předávána kontrolovaně a bezpečně.

Schmitz Cargobull také nabízí vlastní systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS) pro chytré návěsy a nabízí i svou aplikaci TyreManager.

V nabídce je rovněž proaktivní sledování s mnoha funkcemi prostřednictvím telematického systému TrailerConnect pro návěsy. K dispozici pro jednotlivá vozidla i celý vozový park.

(lan)

Foto: Schmitz Cargobull

„Na základě konzervativních výpočtů může návěs se shrnovací plachtou EcoFLEX ušetřit přibližně 1 000 EUR ročně po celou dobu životnosti návěsu (přibližně 1 milion km),“ řekl Boris Billich, obchodní ředitel společnosti Schmitz Cargobull AG.

spinner