4. září 2012
Automobilka Volvo Trucks v červenci představila nový motor, který vyvinula pro splnění limitů emisní normy Euro 6. U nové pohonné jednotky snížila emise oxidů dusíku o 77 procent a emise pevných částic na polovinu. Jako první upravila na normu Euro 6 motor Volvo D13 s výkonem 338 kW (460 k), který v současné době pohání více než třetinu všech nákladních vozidel švédské značky.
„Vozidlo Volvo FH získává nový motor Euro 6, optimalizovaný pro rychlou a úspornou dopravu. První nákladní vozidla vybavená tímto motorem budou dodána na jaře roku 2013,“ řekl manažer strategie a vývoje motorů společnosti Volvo Trucks Mats Franzén.
Zájem zákazníků o nákladní vozidla s motory Euro 6 je zatím poměrně nízký. Od letošního února lze motory podle nových předpisů certifikovat, ale potrvá ještě další dva roky, než budou limity nepřísnější normy povinné pro všechna nová nákladní vozidla. Přísné emisní standardy vyžadují pokročilé řešení motorů a mnoho nových dílů a konstrukčních úprav. To samozřejmě pro uživatele znamená vyšší náklady.
„V současné době je obtížné stanovit, jak velký bude zájem. Tím, že náš nejpopulárnější motor nabídneme v konfiguraci Euro 6, vycházíme vstříc potřebám velkého procenta našich zákazníků. Zbývající část řady motorů Euro 6 uvedeme na trh s dostatečným předstihem před tím, než se nové požadavky 1. ledna roku 2014 stanou povinné,“ dodal Mats Franzén.
Motor kombinuje SCR a EGR
Motor Volvo D13 pro Euro 6 vychází z vyzkoušeného a ověřeného motoru Euro 5. Také nová jednotka je řadový šestiválec s jednotlivými vstřikovači a katalytickou redukcí výfukových plynů (SCR). Aby výrobce vyhověl novým emisním předpisům, využívá SCR v kombinaci se systémem recirkulace výfukových plynů (EGR) a s částicovým filtrem (DPF). Oba tyto systémy Volvo používá již několik let v USA a Japonsku.
(lan) www.volvotrucks.cz