Přepravy autodílů do Ruska

DB Schenker Rail přepravil již 1500 kontejnerových vlaků s autodíly do Ruska

DB Schenker Rail přepravil již 1500 kontejnerových vlaků s autodíly
do Ruska

PRAHA 23.8. – DB Schenker Rail přepravil již 1500 kontejnerových vlaků s autodíly z České republiky a Německa do Ruska. Do závodu, který Volkswagen vystavil v ruské Kaluze, aby mohl v Rusku vyrábět své vozy, směřují tisíce komponentů, ze kterých se vozidla montují.

Německý zákazník se rozhodl využít zkušenosti DB Schenker Rail s železničními přepravami na dlouhé vzdálenosti a od listopadu 2007 sem po železnici, na trase dlouhé 2000 kilometrů, vozí autodíly z výrobních závodů z celé západní Evropy. „Montují se zde vozy značek Golf, Caddy, Passat, Tiguan a Tuareg a samozřejmě Škoda Octavia,“ vysvětluje ředitel české pobočky DB Schenker, Tomáš Holomoucký. Díly na škodovky se přepravují z Mladé Boleslavi.

Součástky projdou před naložením prosvětlovacím tunelem, kde každá získá svůj „pas“ (vehicle tracker slip), který s ní putuje až do Ruska. Následně jsou zabaleny a oštítkovány a spolu s číslem podvozku příslušeného vozu umístěny do přepravního kontejneru.

Každý týden dorazí až 18 vlaků vezoucích 40 kontejnerů do města Brest, kde běloruská železnice BC přeloží cca 700 kontejnerů z vozů se standardním rozchodem na širokorozchodné vozy. Až dva kontejnerové vlaky o délce více než 1000 metrů pak každý den pokračují do Kalugy. Jedná se o vysoce spolehlivé, rychlé a ekologické řešení.

„Díky využití mezinárodních celních a přepravních předpisů se daří realizovat přepravy z Mladé Boleslavi do Kalugy za pouhé čtyři dny,“ upřesňuje Holomoucký. V některých měsících vypravuje DB Schenker Rail jeden vlak týdně do nového automobilového závodu ve městě Nižnyj Novgorod.

spinner