14.3. – Skupina Geopost v roce 2024 udržela stabilní růst, a to díky úspěchům v mezinárodním doručování a doručování mimo domov. Reflektuje také své snahy v rámci dosažení čistých nulových emisí. Vyplývá to z výsledků, které skupina zveřejnila. Součástí této největší balíkové přepravní sítě v Evropě je také česká DPD, přináší finanční i nefinanční výsledky za rok 2024.
Balíkové služby
7.3. – Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 100 000 Kč do tří bezúročných splátek. Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.
7.3. – Technologicko-logistická společnost DODO má za sebou další rok dvouciferného růstu. Napříč šesti evropskými trhy firma rozvezla 6,5 milionu zásilek a utržila 1,7 miliardy korun. Kromě domovského Česka růst táhly také úspěchy v zahraničí. Z Německa se pro DODO stal již druhý nejsilnější trh a signifikantně růst se daří také v Maďarsku, kde společnost začala rozvážet nákupy pro jeden z největších obchodních řetězců Auchan. V následujícím období chce DODO nejen nadále posilovat v segmentu potravin, ale zároveň masivně rozšířit doručování v předem vybraný den a čas napříč klasickou balíkovou přepravou.
3.3. – Novým ředitelem GLS CZ je od 1. března Petr Pěcha. Do vedení GLS CZ přináší dlouholeté manažerské zkušenosti především v oblastech budování brandu a firemní kultury, s digitální transformací a se zaváděním inovací napříč různými odvětvími. GLS se v čele s Petrem Pěchou zaměří na další růst, a právě posilování síly své značky. Dosavadní ředitel Pavel Včela bude nově zodpovědný za transformaci provozních procesů GLS ve východní Evropě.
15.2. – Nejen pohodlné placení, ale především bezpečnost. Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně opět vzrostla, a to takřka o pětinu. Z dat Skip Pay, jednoho z největších českých poskytovatelů této služby, vyplývá, že v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy, které si své jméno teprve budují: jejich zájem o tuto službu podle dat Skip Pay meziročně stoupl až čtyřnásobně.
14.2. – Jak jsou zákazníci aktuálně spokojení sdoručováním a jaké doručovací možnosti preferují? A jak se e-shopy ohlížejí za vánoční špičkou? Technologicko-logistická společnost DODO poprvé přináší ucelený report, který mapuje jak nálady zákazníků, tak i e-shopů, a obchodníkům přináší praktické závěry, jak letošní rok a nadcházející vánoční sezónu zvládnout lépe a maximalizovat tak tržby i zákaznickou spokojenost. Report ohledně spokojenosti s doručením od společnosti DODO staví na lednových datech sesbíraných agenturou STEM/MARK a na průzkumu mezi desítkami e-shopů, který probíhal ve spolupráci sAsociací pro elektronickou komerci a společností Fulfillment.cz.
14.2. – Jedno z prvních a zároveň největší distribuční centrum DHL Supply Chain v České republice, které se nachází v Prologis Park Prague-Jirny, významně omezuje svou závislost na fosilních palivech. Budova se skladovací plochou o rozloze 100 000 m2 nyní disponuje zcela novým systémem vytápění tepelnými čerpadly, který zásadním způsobem přispívá ke zvýšení energetické účinnosti budovy. Prologis ve spolupráci se svými zákazníky a partnery zavádí nejmodernější udržitelná řešení napříč všemi svými parky a přibližuje se tak svému globálnímu cíli v podobě dosažení celkových čistých nulových emisí do roku 2040.
14.2. – V podstatě to není nic nového a řešíme to poslední dekády. Česko se v mnoha ohledech zaseklo na „ekonomice průměrnosti“. Dokud bylo dobře, nebolelo to. Teď si ale uvědomujeme, že všichni, kteří nás varovali před nedostatečnou přípravou ve školách, nízkou motivací firem inovovat nebo nedostatečným focusem na přidanou hodnotu produktu, měli pravdu. A přesně tahle paralela teď platí i na českou e-commerce. Hustá síť e-shopů, na kterou jsme právem hrdí, totiž může brzy prořídnout. Dlouholetým odhadem je z mého pohledu přímo ohrožená podstatná část z téměř 50 tisíc e-shopů. Ve svém komentáři, který přinášíme v původním znění, to uvedl David Filippov, obchodní ředitel Skip Pay.
5.2. – PPL se už 30 let s vášní stará o doručování zásilek do všech koutů republiky a od roku 2006 i Evropy. Za loňský rok doručila přes 60 milionů balíků. Letos chce překonat hranici 69 milionů. Neustále také rozšiřuje svou výdejní síť a zaměřuje se i na elektrifikaci svého vozového parku.
4.2. – DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a v rámci své akce nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Díky spolupráci s Alzou mohou zákazníci využít tuto zvýhodněnou službu i pro doručení do více než 2 300 AlzaBoxů Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům.