Kombinovaná doprava

​CDV: Železniční přeprava silničních návěsů v ČR láme rekordy, kombinovaná doprava roste

25.3. – V České republice byl v roce 2023 po železnici přepraven rekordní počet 54 525 ložených silničních návěsů. Rekordních hodnot dosáhl celý segment tzv. nedoprovázené kontinentální kombinované dopravy. Souhrnný přepravní výkon silničních návěsů a výměnných nástaveb byl 344 mil. tunokilometrů (tkm). Celkové výkony přepravy věcí po železnici však v poslední dekádě mírně klesají. V nedávném období mezi lety 2022 a 2023 dokonce došlo k vyššímu poklesu o přibližné 8 % tkm v České republice a obdobně i za celý evropský trh. Kombinovaná doprava silnice – železnice se jeví jako jediný růstový segment železniční nákladní dopravy, a to i přes dílčí pokles u námořních kontejnerů v roce 2023. V tiskové zprávě to uvedlo Centrum dopravního výzkumu (CDV).


​VELLERIN dokončuje rekonstrukci multimodálního překladiště v Obrnicích

17.3. – Společnost VELLERIN, a. s., zahájila v loňském roce projekt rekonstrukce multimodálního překladiště, které se nachází v České republice v oblasti NUTS 2 – Severozápad, v obci Obrnice u Mostu. Cílem projektu, který se nyní dostává do závěrečné fáze, je zvýšit regionální kapacitu multimodálních platforem v České republice, které jsou zaměřené zejména na pokrytí lokalit v blízkosti hlavní sítě TEN-T v rámci EU.


​Ralf-Charley Schultze (UIRR): Zlepšení podmínek přispívá k růstu kombinované dopravy

14.2. – Zlepšení podmínek, jako je obnovení provozu v Gotthardském základním tunelu a obnova povodněmi poškozených železničních tratí ve Valencii, jakož i absence odborových akcí, umožnily normalizaci intermodální nákladní železniční dopravy, která ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 přinesla nárůst přepravních výkonů kombinované dopravy o 2,85 %. Uvedl to Ralf-Charley Schultze – generální ředitel Mezinárodní unie kombinované dopravy železnice/silnice (UIRR).


​Společnost PST CLC Mitsui-Soko zaznamenává rostoucí zájem o intermodální přepravy

28.1. – Vzhledem k silně konkurenčnímu prostředí společnost PST CLC Mitsui-Soko po celý uplynulý rok čelila tlaku na cenu přeprav a podobný trend pokračuje i letos. Navíc se dopravci potýkají s nedostatkem řidičů, to má za důsledek nedostatek kapacit. Řada dopravců se dostává do problémů, což je ale výzva pro silné hráče na trhu, kterým se díky tomu otevírají nové příležitosti. Roste zájem o intermodální přepravy, v rámci Evropy jde zejména o kombinaci železničních a silničních přeprav.


Tři ze čtyř přepravců měli potíže s dodavatelským řetězcem

Opakovaně narušené dodavatelské řetězce zůstávají pro přepravce v celé Evropě velkým problémem s významným finančním dopadem na jejich hospodářské výsledky. To je jeden z výsledků rozsáhlého průzkumu mezi více než 2 000 zákazníky společnosti Maersk v celém evropském regionu.

Ing. Pavlína Dohnanská Tomková (MD): Chystá se další výzva na podporu rozvoje železničních vleček

Na přelomu roku 2024 a 2025 bude v rámci Programu Doprava 2021 – 2027 vypsána další výzva pro rozvoj železničních vleček. V rozhovoru to uvedla to Ing. Pavlína Dohnanská Tomková, vedoucí Oddělení rozvoje železniční a kombinované dopravy Ministerstva dopravy, a přiblížila také další formy podpory kombinované dopravy.


Výzvy a vývoj v dopravě: Ohlédnutí za rokem 2024 a pohled do budoucna

Rok 2024 přinesl mnoho nečekaných výzev, které prověřily schopnost celého dopravního sektoru rychle se přizpůsobit a reagovat na změny. Pro společnost METRANS to byl rok plný dynamických událostí, které nám umožnily prokázat nejen odolnost, ale i schopnost inovovat a přizpůsobovat se novým podmínkám. Ať už šlo o stavební práce na klíčových železničních koridorech, stávky v přístavech nebo dopady přírodních katastrof jako byly povodně, METRANS vždy rychle reagoval a upravil své procesy, aby zajistil plynulost dopravy.

Cyrille Guyon (Ermewa SA): Do roku 2030 chceme mít více než 60 tisíc vagonů

Společnost Ermewa SA je jedním z předních evropských hráčů v oblasti pronájmu nákladních a intermodálních železničních vozů. Jaká je její současná nabídka a jaké jsou plány do budoucna, to nám přiblížil Deputy General Manager Ermewa SA Cyrille Guyon. 

ČD Cargo: ČD DUSS Terminál podporuje rozvoj intermodálních přeprav

Intermodalita je jedním ze čtyř strategických pilířů, na kterých ČD Cargo staví svoji budoucnost. Kombinovaná doprava představuje jednu z cest, jak dostat nové zboží ze silnice na železnici. Díky majetkové účasti v terminálech kombinované dopravy máme také možnost aktivně prohlubovat spolupráci se silničními dopravci.

Plánovací jistota založená na umělé inteligenci s přesností na kontejner a zásilku

22.11. - DB Schenker spouští Ocean Bridge, monitorovací nástroj, který zákazníkům poskytuje maximální jistotu plánování námořních přeprav až na úroveň plavidla, kontejneru a konkrétní zásilky.

spinner