12. července 2021, red

Německý koncern Deutsche Bahn je připraven dosáhnout klimatické neutrality dříve, než původně plánoval. Předseda představenstva DB Richard Lutz informoval dozorčí radu na pravidelném setkání o nových ekologických cílech společnosti: Deutsche Bahn posune svůj původní cíl – tedy rok 2050 – o deset let dopředu. V roce 2040 by tak měly dosáhnout klimatické neutrality všechny složky koncernu v Německu včetně dceřiné společnosti pro globální logistiku DB Schenker. Spolková vláda počítá s tím, že klimatické neutrality bude možné v Německu dosáhnout nejdříve po roce 2045.
Předseda představenstva Deutsche Bahn Richard Lutz uvedl: V uplynulých 30 letech dokázala železnice snížit emise CO2 o 70 procent. Sázka na železnici představuje aktivní přístup k ochraně životního prostředí. Investiční a modernizační ofenzíva zapadají do naší strategie posilování role železnice v systému mobility a zvyšování důrazu na ochranu klimatu.“
Dosažení klimatické neutrality již v roce 2040 mimo jiné znamená, že Deutsche Bahn ve všech svých dílnách, provozech, administrativních budovách a nádražích v Německu začne od roku 2025 plně využívat elektrickou energii z ekologických zdrojů. Postupně začne podnik odbourávat využívání fosilních paliv jako jsou topný olej nebo zemní plyn. Důraz bude položen i na celkové snížení spotřeby energií. Nižších emisí CO2 hodlá Deutsche Bahn dosahovat rovněž výraznou generační obměnou parku kolejových vozidel. Do dálkového, regionálního i nákladního provozu bude nasazovat stále mladší soupravy a lokomotivy. Sázet bude na využití alternativních pohonů a paliv. Technologicky progresivní pilotní projekty za účasti řady partnerů z průmyslu a výzkumu se zaměřují na „zelenější“ příměstskou dopravu, a to jak železniční, tak i silniční. Autobusový park DB Regio má přejít na klimaticky šetrnější paliva, počítá se výstavbou dobíjecí infrastruktury pro akumulátorové vlaky, zásobováním vlaků s palivovými články vodíkem a nasazením syntetických paliv na silnici i železnici. Pozitivní efekt přinese digitalizace a další technická vylepšení.
(red)
Foto: DB