1. června 2022, PR
PPL CZ patří mezi nejvýznamnější přepravce zásilek na českém trhu již od roku 1995. V březnu 2006 se stala členem skupiny Deutsche Post DHL a aktuálně je součástí divize DHL eCommerce Solutions. Uplynulý rok byl plný výzev a z pohledu přepravených zásilek rekordní. Zákazníkům doručila PPL CZ 55 milionů zásilek. Společnost také pokračuje v naplňování vize „zelené logistiky“ a rozšiřuje svou ekoflotilu nejen o elektrokola, ale i o elektroauta.
Podpora ekologie, rozvoj elektromobility a zelená logistika jsou důležitou součástí firemní strategie PPL CZ. V dlouhodobém horizontu se chce firma dále podílet na snižování uhlíkové stopy, ale také podporovat ekologii v různých oblastech provozu.
Redukce uhlíkové stopy
„Naši ekologickou stopu napomáhá redukovat novinka loňského roku, a to zavedení výdejních a podacích schránek, tzv. Parcelboxů. Doručení vícero zásilek do Parcelboxů nebo partnerských míst Parcelshopů je oproti klasickému způsobu ekologičtější. Proto patří k hlavním pilířům pro dosažení uhlíkové neutrality PPL do roku 2050,“ uvedl Petr Horák, CEO společnosti PPL. Spuštění PPL Parcelboxů je největší novinkou poslední doby. Vedle doručení řidičem na adresu nebo do 3000 partnerských míst a vlastních PPL Parcelshopů, nabízejí Parcelboxy spotřebitelům další alternativu při vyzvedávání a posílání zásilek. Velkou výhodou PPL Parcelboxů je nepřetržitý provoz 24/7, takže si příjemce může zásilku vyzvednout dle svých časových možností.
„Vedle investic do ekologických změn naší infrastruktury se zaměřujeme také na digitalizaci procesů, která nemalou měrou přispívá k naší zelené strategii. I z tohoto důvodu jsme jako první oblast digitalizovali přepravní dokumentaci, a ročně tak šetříme miliony listů tištěného papíru,“ uvedl Petr Horák.
Kvalitní doručování si žádá investice
Nová depa, modernizace a automatizace technologií, rozvoj a zapojení zaměstnanců, rozšíření dopravní flotily a odběrných míst na maximum, to vše pomohlo k dalšímu zrychlení a zvýšení kapacit přepravní sítě PPL. Je tak schopna odbavit a doručit extrémně vysoké množství zásilek při zachování vysoké kvality služeb. „V průběhu celého roku 2021 jsme významně posílili investice do naší infrastruktury a kapacit – od stavby nových dep, například v Rochlicích a Úžicích, přes revitalizace a rozšíření dep v Karlových Varech, Humpolci, Zlíně či Ostravě, ožívala i nová cyklodepa v Liberci, Hradci Králové, Olomouci a v Českých Budějovicích,“ uvedl Petr Horák a dodal: „Spustili jsme do provozu první elektrododávky, modernizovali technologie na současných depech a udělali zase velký krok vpřed v oblasti digitalizace, například spuštěním nového webu nebo vyhledávače Parcelshopů.“
Zelená energie i mobilita
Všechny probíhající i budoucí stavby firmy PPL CZ umožní nabíjení elektrických vozidel, obsahují stavební prvky minimalizující spotřebu energií a tvorbu uhlíku. Kromě jiného jsou budovány tak, aby umožnily instalaci fotovoltaických elektráren. Stávající body sítě navíc prošly energetickým auditem. S podporou obnovitelných zdrojů kupuje společnost PPL CZ 85 % veškeré potřebné elektrické energie. „Abychom zajistili dokonalost našich služeb zákazníkům, zahájili jsme kroky k budování bezemisní flotily užitkových vozidel do 3,5 t. Mezi tyto kroky patří mimo jiné jejich elektrifikace, používání udržitelných paliv a optimalizace sítě, to vše v úzké spolupráci s našimi subdodavateli v této oblasti,“ uvedl David Voznička, provozní ředitel PPL CZ. V současné době má PPL CZ v provozu desítku elektroaut, kromě nich také auta na CNG pohon a elektrokola. Dopravcům poskytuje společnost program dotací podporující elektromobilitu a příplatek za vozidla splňující poslední Euro normu. Kamiony propojující distribuční síť PPL splňují nejpřísnější limity Euro 6.
Dvě mezinárodní ocenění
„Jsme velice potěšeni a zároveň pyšní na to, že PPL získala dvě mezinárodně uznávané certifikace Great Place To Work, Top Employer Czech Republic a Europe, které hodnotí firemní kulturu, přístup k zaměstnancům, aktivní péči o ně a jejich zapojení,“ řekl Petr Horák. „Již popáté jsme také získali ocenění Nejdůvěryhodnější značka roku v oblasti balíkových služeb. Pro nás je toto ocenění závazkem poskytovat i nadále ty nejkvalitnější služby. Jsme si vědomi, že poskytování kvalitní profesionální služby není samozřejmostí, zejména pak v posledních náročných letech. Přes technické vymoženosti a inovace jsou to právě naši kolegové a kolegyně napříč organizací PPL, kdo dává naší službě tvář, emoce a všudypřítomnou vášeň. Úspěchy naší společnosti jsou hlavně zásluhou skvělých lidí v PPL, kteří vytvářejí přátelské pracovní prostředí, v jehož středu zájmu stojí náš zákazník,“ uvedl závěrem CEO PPL Petr Horák.
(PR)