26.1. – Čtveřice poslanců z vládních i opozičních stran chce zpřísnit podmínky pro získání průkazu řidiče taxislužby. Týká se to hlavně lidí pocházejících z nečlenských států EU. Získat by ho nově mohl pouze držitel řidičského oprávnění vydaného v tuzemsku nebo v jiném členském státu EU. S tímto pozměňovacím návrhem k vládní novela zákona o silniční dopravě přišli poslanci Renáta Zajíčková (ODS), Patrik Nacher (ANO), Michal Zuna (TOP 09) a Jakub Michálek (Piráti). Cílem jejích návrhu je hlavně zvýšit bezpečnost na silnicích. Ve zdůvodnění mimo jiné uvádějí, že o práci řidiče taxislužby se ucházejí stále více cizinci ze třetích zemí, pro které je řízení v tuzemsku někdy problémem.
Veřejná doprava
26.1. – Při noční akci Dopravního podniku Ostrava (DPO) bylo z 1495 zkontrolovaných pasažérů vyloučeno z přepravy za nedodržování přepravních podmínek 154 cestujících, tedy zhruba každý desátý. Nejčastějším prohřeškem byla tradičně jízda bez platného dokladu a v několika případech i fakt, že se cestující pod vlivem alkoholu chovali obtěžujícím způsobem. Informovala o tom včera sdělila mluvčí DPO Tereza Šnoblová.
24.1. – Dopravní podnik města Brna převzal poslední z dodávky čtyřiceti parciálních trolejbusů 32Tr. Pomalu tak uzavírá jednu z etap obnovy trolejbusového vozového parku. Od roku 2021 pořídil celkem 92 nových trolejbusů za více než miliardu korun a vyřadil starší, dosluhující vozy. Všechny nové vozy jsou nízkopodlažní a klimatizované.
22.1. – V roce 2024 měla značka IVECO Bus v České republice mimořádně úspěšný rok. Společnost Iveco Czech Republic, a. s., dodala zákazníkům více než 500 vozidel, převážně modelů Crossway, přičemž značka IVECO Bus dosáhla tržního podílu téměř 42 %, včetně minibusů na podvozku IVECO s karoserií Rošero, a stala se opět lídrem na trhu.
19.1. – Výsledek výběrového řízení na generálního ředitele pražského dopravního podniku (DPP) bude oproti původním předpokladům znám nikoliv do konce ledna, ale do konce února. V rozhovoru s ČTK to řekl primátorův náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib. Zopakoval, že podrobnosti o uchazečích nemůže z důvodu mlčenlivosti sdělovat. Bývalého ředitele Petra Witowského dozorčí rada odvolala loni v říjnu.
16.1. – Škoda Group a město Teplice podepsaly smlouvu na dodávku až 17 nových trolejbusů. Vozový park města se rozroste o deset nových trolejbusů s bateriemi – s konkrétně se jedná o osm dvanáctimetrových trolejbusů typu 32Tr a dva osmnáctimetrové trolejbusy 33Tr. Součástí smlouvy je i opce na dalších sedm vozidel. Celková hodnota zakázky včetně opce je více než 290 milionů Kč. První trolejbusy dorazí ještě v letošním roce.
15.1. – Národní dopravce České dráhy v loňském roce do provozu uvedl 144 nových vlaků a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozového parku jde o rekordní rok. Pro dálkové linky dráhy převzaly osm vlaků ComfortJet, víc než stovku nových vlakových souprav začaly dráhy provozovat na regionálních trasách. Letos dráhy do konce roku plánují nasadit do provozu dalších šest z 20 objednaných ComfortJetů pro dálkovou dopravu, s loni přebranými jich tedy budou provozovat celkem 14. Novinářům to řekl ministr dopravy Martin Kupka. České dráhy loni přepravily 168,45 milionu lidí, zhruba o 2,5 procenta víc než o rok dřív, vyplývá z prezentace dopravce.
15.1. – Americký New York na začátku minulého týdne zavedl poplatek za vjezd do centra města ve výši devět dolarů (220 Kč) pro osobní vozidla ve špičce a 2,25 dolaru mimo špičku. Doprava v centrální obchodní čtvrti na Manhattanu se minulý týden snížila o 7,5 procenta. Do této oblasti města vjelo o 273 000 aut méně, informovala agentura Reuters s odvoláním na místní úřady.
14.1. – Počet neplatičů v brněnské městské hromadné dopravě meziročně klesl. Revizoři Dopravního podniku města Brna zkontrolovali přes 102 tisíc vozů a přistihli 40 508 pasažérů bez platného jízdního dokladu. To je téměř o deset procent méně než před rokem. Dopravní podnik si také pochvaluje kamery, kterými jsou revizoři vybaveni – daří se díky nim lépe objasňovat stížnosti.
13.1. – Osm německých železničních sdružení předložilo tři společné základní požadavky, které mají zajistit, že železniční doprava se v Německu stane nosným pilířem transformace dopravy. Asociace vyzývají příští federální vládu, aby systematicky posílila železniční dopravu s cílem zajistit příspěvek odvětí k ochraně klimatu, ekonomice a mobilitě.