28.11. – Železniční nákladní doprava v Evropě neprochází jednoduchým obdobím. Společnost ČD Cargo však oproti bývalým národním dopravcům v dalších zemích vykazuje výrazně lepší výsledky. Jaká je aktuální situace, to nám přiblížil předseda představenstva ČD Cargo Ing. Tomáš Tóth.
Železniční doprava
Vyšlo v DN č. 24
Ing. Tomáš Tóth (ČD Cargo): Při obnově parku se dnes soustřeďujeme na univerzální vozidla
27.11. – Od ledna 2025 bude na české železniční síti spuštěn výhradní provoz ETCS na 622 kilometrech tratí, což zahrnuje hlavní koridory jako Česká Třebová – Olomouc – Dluhonice – Prosenice/Přerov a Břeclav – Bohumín. Traťová část je již prakticky připravena. Dokončují se přípravy vozidel a jejich obsluhy, aby byl v lednu zajištěný kompletní provoz na těchto tratích. Dodavatelé se připravují i na dodávání náhradních dílů pro provozovaná vozidla. V současné době je systémem vybaveno více než 1 400 vozidel a proškoleno 3 000 strojvedoucích, což znamená, že do ledna budou potřebné počty vozidel i strojvedoucích dosažené. Uvedli to včera zástupci Ministerstva dopravy.
Vyšlo v DN č. 24
Marie Vopálenská (ACRI): Letos očekáváme nárůst produkce našeho odvětví až o 10 procent
26.11. – Firmy českého železničního průmyslu získaly během veletrhu InnoTrans zakázky za více než miliardu korun. Aktuální stav odvětví i výhled do budoucna nám přiblížila Marie Vopálenská, generální ředitelka Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI).
25.11. – Už dva roky České dráhy získávají od cestujících zpětnou vazbu týkající se spokojenosti s jejich cestou vlakem. V aplikaci Můj vlak mohou zákazníci prostřednictvím hvězdiček hodnotit jak celkový dojem z jízdy, tak jednotlivé služby spojené s cestou. Národní dopravce od listopadu 2022 obdržel dohromady více než půl milionu hodnocení, která se v celkovém součtu trvale drží na čtyřech z pěti hvězdiček.
25.11. - Rok 2024 přinesl mnoho nečekaných výzev, které prověřily schopnost celého dopravního sektoru rychle se přizpůsobit a reagovat na změny. Pro společnost METRANS to byl rok plný dynamických událostí, které nám umožnily prokázat nejen odolnost, ale i schopnost inovovat a přizpůsobovat se novým podmínkám. Ať už šlo o stavební práce na klíčových železničních koridorech, stávky v přístavech nebo dopady přírodních katastrof jako byly povodně, METRANS vždy rychle reagoval a upravil své procesy, aby zajistil plynulost dopravy.
25.11. - Společnost Ermewa SA je jedním z předních evropských hráčů v oblasti pronájmu nákladních a intermodálních železničních vozů. Jaká je její současná nabídka a jaké jsou plány do budoucna, to nám přiblížil Deputy General Manager Ermewa SA Cyrille Guyon.
21.11. - Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To je téměř o miliardu víc než letos. Rekordních 39,3 miliardy půjde na investice, díky tomu odstartuje například modernizace důležitého uzlu Česká Třebová. V příštím roce začne také výstavba prvních částí rychlotratě z Brna do Přerova na 200 km/h, pokračovat bude intenzivní příprava vysokorychlostních tratí.
Počty cestujících v autobusech a ve vlacích v Plzeňském kraji třetím rokem stoupají. Proti době před pandemií covidu-19, která byla v letech 2020 a 2021, je nárůst 20 až 30 procent podle tratí, celkem za kraj víc než 20 procent, řekl ČTK náměstek hejtmana Pavel Čížek.
20.11. - Výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla z východočeské Třemošnice, společnost DAKO-CZ, která spadá do průmyslově-technologické skupiny Czechoslovak Group a její divize Mobility, posílila své představenstvo. Jeho novým členem se stává Christopher Antes, který bude na pozici člena představenstva zodpovědný za obchodní rozvoj, výzkum a vývoj a mezinárodní integraci.
19.11. - Společnost GW Train Regio si pro instalaci mobilní části jednotného evropského zabezpečovacího systému ETCS Level 2 do svých motorových jednotek řady 845 vybrala společnost AŽD. Hodnota této zakázky činí 137,2 milionu Kč bez DPH.