13. srpna 2010
Do roku 2020 by mělo být v každém z členských států Evropské unie o 40 procent více parkovacích a odstavných ploch pro nákladní vozidla. Vyplývá to z dokumentu o rozvoji evropské dopravy v příštích deseti letech, který na počátku července při zasedání ve Štrasburku schválili poslanci Evropského parlamentu. Evropský parlament chce především zvýšit bezpečnost provozu zlepšením podmínek pro dodržování povinných přestávek v jízdě profesionálních řidičů.
Europoslanci se dále vyslovili pro větší finanční podporu multimodálních center ve vnitrozemských přístavech spojujících systémy vnitrozemské vodní, železniční a silniční nákladní dopravy. Počet překladových terminálů (evropská dopravní politika v této souvislosti často používá termín „platformy“) by se měl do roku 2020 zvýšit o pětinu. Poslanci hodlají rovněž podpořit posílení intermodálních spojů námořních přístavů s vnitrozemím. Klíčovou roli má v projektech hrát železnice.
Kapitola věnovaná letecké dopravě hovoří o snižování emisí CO2 v příštích deseti letech až o 30 procent. Po roce 2020 se podle představ poslanců Evropského parlamentu musí letecká doprava rozvíjet takovým způsobem, aby nárůst provozu nebyl současně provázen nárůstem emisí.
Pro financování evropské dopravní infrastruktury Evropská unie založí zvláštní dopravní fond, do kterého by se měla přesunout část prostředků z evropských strukturálních a kohezních fondů. Dokument schválený europoslanci bude tvořit kostru Bílé knihy evropské dopravní politiky do roku 2020.