18. listopadu 2024, (pav)
18.11. - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uzavřelo smlouvu se zhotovitelem dostavby dálnice D7 mezi Kutrovicemi a Panenským Týncem. Zahájit stavbu chce už začátkem prosince a nový dálniční úsek dlouhý bezmála 7 km plánujeme uvést do provozu do tří let.
Na základně veřejné soutěže bylo pro stavbu vybráno sdružení společností MI Roads., COLAS CZ, Doprastav a Duna Aszfalt s nabídkovou cenou 1 319,4 mil Kč bez DPH, a s tímto sdružením jsme nyní uzavřeli smlouvu. Předpokládaná cena stavby byla přitom projektantem odhadnuta na 1,914 mld Kč bez DPH. Podáno bylo celkem 5 nabídek a vybrané sdružení podalo tu ekonomicky nejvýhodnější. Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci a její zahájení plánujeme už začátkem příštího měsíce.
Předmětem stavby je realizace dálnice D7 v délce 6 764 m, v úseku od obce Kutrovice po městys Panenský Týnec. Ve směru od Prahy bude úsek navazovat na novou čtyřpruhovou dálnici D7, a to na část vedoucí od MÚK Slaný–západ po Kutrovice, jejíž výstavbu jsme zahájili koncem října. Směrové i výškové vedení zůstane zachováno v nynější stopě, kde je dáno trasou stávající silnice I/7. Ta bude využita jako levá polovina budoucí dálnice. Součástí stavby je 7 mostů, z toho 3 jsou stávající a budou rekonstruovány, dále deltovitá mimoúrovňová křižovatka Hořešovice, a 2 protihlukové stěny o celkové délce 1 921 m. Uvedení nového dálničního úseku do provozu předpokládáme v roce 2027.
Stavba „D7 Kutrovice – Panenský Týnec“ je součástí souboru staveb zkapacitnění stávající dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou dálnici D7. Ta je zahrnuta do výhledové sítě dálnic v ČR. Hlavní silniční tah D7 Praha–Chomutov–hranice se SRN (hraniční přechod Hora Svatého Šebestiána–Reitzenhain) umožní po přestavbě rychlé, a hlavně kapacitní spojení českého vnitrozemí s oblastí Chemnitz ve Svobodném státě Sasko a návazně se státy Evropské unie. Výstavba silnice I/7 probíhá už od 70. let a usnesením vlády z roku 1999 byla schválena stavba dálnice D7. Podle posledního sčítání dopravy projede úsekem Panenský Týnec – Knovíz, tedy úsekem, který se nyní dočká přestavby na plnohodnotnou dálnici, v průměru až 16 tisíc vozidel denně, z toho jednu čtvrtinu tvoří nákladní a kamionová doprava.
(pav)
Mapa: ŘSD