„Zaznamenáváme větší zájem o ,dozbrojení‘ firem novou dopravní technikou“

Ing. Jiří Poběrežský (ČP Leasing) pro DN

Pobočka nákladní dopravní techniky (NDT) společnosti ČP Leasing, a. s., která vznikla před více než dvěma lety, se rychle zařadila mezi významné poskytovatele leasingových služeb v oblasti nákladní dopravní techniky. Vedení společnosti věří, že pobočka NDT bude záhy patřit k trojici nejsilnějších subjektů tohoto leasingového trhu. O potenciálu firmy i o trhu nákladní dopravní techniky jsme hovořili s ředitelem pobočky NDT Ing. Jiřím Poběrežským.

„Jaký servis nabízíte klientům, jimž poskytujete profinancování flotil nákladních vozidel?“ „Od prvního kontaktu se zákazníkem vycházíme z jeho potřeb. Provádíme kompletní analýzu a poradenství, dáváme jasné informace ohledně kalkulace a financování a chráníme tak odběratele z hlediska pořizovacích cen.U běžících leasingových smluv se zákazníky, kteří řádně plní leasingové podmínky, dokážeme reagovat na sezonní výkyvy a provádět rekalkulace splátek podle požadavků.“

„Jaké jsou další přednosti společnosti ČP Leasing?“ „Nabídku, kterou předložíme, také garantujeme. Naše obchodní po-litika je nelhat zákazníkovi. Setkali jsme se s tím, že někteří naši konkurenti předkládají nabídky, které později neodpovídají skutečnosti. Protože my všechny naše ceny od počátku garantujeme, nemůže v rámci financování docházet k žádným výkyvům. Náš přístup vyjadřuje komplexní péči o konečného uživatele.“

„Převažuje u ČP Leasing zájem o ojeté, nebo o nové vozy?“ „V našem případě se váhy vychylují spíše ve prospěch nových vozů. V okamžiku, kdy jim vyprší finanční služba (či nejpozději rok poté), větší společnosti staré vozy prodávají a kupují nové. O použitá vozidla mají zájem zase menší firmy.“

„Pro koho je vhodný leasing operativní a pro koho naopak leasing finanční?“ „Operativní leasing doporučujeme především tuzemským odnožím zahraničních korporací. Jsou to firmy, které nechtějí navyšovat hmotný majetek a pořízení vozidla berou pouze jako nákladovou položku. Patří sem často společnosti, jimž se nevyplatí držet dílenské prostory, a chtějí proto mít vozidlo jako nájemní věc. Finanční leasing je produkt, který nabízíme velmi často. Jeho výhodou je, že si zákazník může pořídit dopravní techniku s vyšší pořizovací cenou. Významná je i možnost rychlejšího odpisu v rámci účetnictví dopravních firem. To je právě jeden z mnoha důvodů, proč je finanční leasing tak oblíbený a žádaný.“

„Dalším produktem, který nabízíte, je i splátkový prodej. Jaké jsou jeho výhody?“ „Tuto finanční službu poskytujeme také ve velké míře. Splátkový prodej používají celky, jako jsou společnosti typu ČSAD. V současnosti tak například pomáháme financovat vozový park firem ČSAD Střední Čechy, ČSAD Jablonec, ČSAD Karlovy Vary, ČSAD Žďár nad Sázavou či ČSAD Brno-Černovice. Splátkový prodej je nutný k dosažení státní dotace – klient se musí bezprostředně po koupi vozidla stát jeho majitelem.“

„Jaké značky a typy vozidel nejčastěji prostřednictvím leasingu či splátkového prodeje nabízíte?“ „U autobusů to jsou především tuzemští výrobci, jako je Karosa či SOR. Nabízíme však také – zvláště u zájezdových vozidel – profinancování nákupu značek zahraničních. V případě nákladní dopravní techniky spolupracujeme se všemi výrobci – mezi značky, jež nejčastěji financujeme, patří DAF, MAN, Renault a Volvo.“

„Dotkla se legislativní změna DPH při vstupu do Evropské unie leasingu nákladní dopravní techniky?“ „Nepozorujeme, že by tato změna měla na trh nějaký vliv. Větší zájem o ,dozbrojení‘ novou dopravní technikou přesto zaznamenáváme. Je to zřejmě tím, že se otevřely hranice a tuzemští dopravci se tak mohou lépe uplatnit na unijním trhu.“

„Leasingové společnosti, které nabízejí financování dopravní techniky, si často stěžují na podvodníky. Jak se jim vyhýbá ČP Leasing?“ „Především si vybíráme vhodné zákazníky. Prověřujeme dodavatele a klademe velký důraz na schvalovací proces.“

„Jaké výsledky letos očekáváte?“ „Náš objemový plán by měl kopírovat růst trhu. V meziročním srovnání bychom se mohli přiblížit k dvojcifernému nárůstu a to bych považoval – vzhledem k obrovské konkurenci na trhu – za velmi dobrý výsledek.“ Petr Jechort

Pobočka NDT společnosti ČP Leasing se zaměřuje na financování vozidel o hmotnosti nad 7,5 tuny. Financuje flotily velkých dopravních společností, které operují s desítkami až stovkami vozidel, bezezbytku však dokáže uspokojit i požadavky menších dopravců a jednotlivců. Na rozdíl od části konkurence se ČP Leasing soustřeďuje především na zákazníky – koncové nájemce vozidel, nikoliv na prodejce. „V tom tkví podstata našeho úspěchu, nechceme žádné mezičlánky, které by dále participovaly na službě, kterou nabízíme. Tím bychom naše zákazníky znevýhodňovali,“ uvedl ředitel pobočky NDT Jiří Poběrežský. Nabídka NDT co do možností a variability zahrnuje celé produktové portfolio společnosti ČP Leasing. I přesto zůstává nejvyužívanějším produktem pro financování nákladní dopravní techniky finanční leasing. Zákazníci však stále více projevují zájem také o splátkový prodej a leasing operativní.

spinner