ČD dokončily obnovu vjezdové části Centra údržby Praha jih

ČD dokončily obnovu vjezdové části Centra údržby Praha jih

11.12. - České dráhy (ČD) v polovině listopadu úspěšně dokončily kompletní modernizaci vjezdové části Centra údržby Praha jih v pražské Michli, která odstartovala letos v březnu. Během více než šestiměsíční výluky došlo k modernizaci celkem 3 kilometrů kolejí, 21 výhybek a 5,5 kilometrů trakčního vedení. České dráhy plánují do svého největšího servisního centra investovat i v následujících letech.

K obnově vytíženého kolejiště, kterým projíždějí denně stovky vlaků, byl použitý moderní svršek typu S49 s pružným upevněním kolejnic a s betonovými pražci pod výhybkami, který zajišťuje dlouhodobou spolehlivost a odolnost kolejiště. Všechna pevná zařízení elektrického trakčního vedení jsou po rekonstrukci připravena pro konverzi na napájecí systém 25 kV 50 Hz AC v pražském uzlu.

Dokončená investice navazuje na první etapu obnovy vjezdové skupiny a další opravy realizované v loňském roce, kdy došlo v celém areálu k výměně 23 výhybek a 1 500 metrů kolejí.

Středisko údržby Praha jih je největší areál pro údržbu vlakových souprav v České republice. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. Pečuje se tam o 70 jednotek CityElefant, o Pendolina, railjety a několik stovek osobních vozů.

Národní dopravce v následujícím období plánuje další rozsáhlé investice do michelského střediska údržby. Modernějších technologií se dočká místní myčka kolejových vozidel, v plánu je i zdvoukolejnění spojení Centra údržby Praha jih a dopravny Eden a výstavba nových sanitárních kolejí. Nová, 300 metrů dlouhá hala pak v areálu vyroste pro údržbu nových vlakových souprav ComfortJet. Prodloužení by se měla dočkat i hala pro údržbu regionálních vlaků.

(pav)

Foto: České dráhy

spinner