18. května 2006
Přední místo ve vývoji a poskytování online služeb v leteckém
průmyslu zaujímá britská letecká společnost British Airways. Její portál
ba.com každý týden navštíví více než 1,5 milionu cestujících
z celého světa. I čeští zákazníci znalí anglického jazyka si mohou
s využitím webových stránek ba.com v současné době zakoupit letenku do
150 destinací, tedy 70 procent celé sítě britského dopravce. Možnost
rezervace přes internet začaly British Airways podle Chrise Daviese
z londýnské centrály společnosti nabízet již v roce 1996 a od té doby
jí využívá stale více cestujících. Loni už British Airways v Evropě
prodaly „online“ v průměru dvanáct procent všech letenek.
Nejprogresivnější jsou v tomto směru skandinávské země, kde se podíl
online prodeje pohybuje kolem dvaceti procent. V České republice se tento
způsob na celkovém prodeji letenek British Airways podílí zatím
přibližně šesti procenty, ale má rostoucí tendenci. „Letos v únoru si
již v České republice letenku přes portál ba.com koupila téměř polovina
zákazníků, kteří kupují letenky přímo u British Airways, což oproti
loňskému roku představovalo nárůst o deset procent. Z těchto čísel je
patrné, že obliba online služeb British Airways v České republice stále
stoupá. Vzhledem k tomu, že letos plánujeme nový design stránek ba.com a
systém prodeje dálkových letů, který bude velmi podobný jako při letech
po Evropě, očekáváme další nárůst prodejů přes internet napřímo,“
uvedla na konci dubna při online tiskové konferenci obchodní ředitelka
British Airways pro ČR, SR a Maďarsko Anna Chmelíková. Další službou,
kterou čeští cestující začínají využívat stále častěji, je online
odbavení – tzv. Online Check-in – 24 hodin před odletem. V celé síti
British Airways tuto možnost měsíčně využívá skoro čtvrt milionu
cestujících. Do konce letošního roku British Airways také v České
republice zavedou systém.
„British Airways do moderních technologií průběžně vkládají vysoké
investice. Připravené investice ve výši 200 milionů GBP zahrnují kromě
nových služeb na ba.com i nové sedadlo v business třídě Club World nebo
službu video on demand (možnost vlastního výběru z nabídek filmů) ve
všech cestovních třídách na dálkových letech,“ řekl dále Chris Davies
s odvoláním na nový obchodní plán na léta 2006 až 2008, který vedení
British Airways představilo v březnu a který jako jeden z hlavních cílů
stanovil i zavedení nových standardů zákaznických služeb.
(spa)