Již šest procent letenek českým zákazníkům přes internet

British Airways

Přední místo ve vývoji a poskytování online služeb v leteckém průmyslu zaujímá britská letecká společnost British Airways. Její portál ba.com každý týden navštíví více než 1,5 milionu cestujících z celého světa. I čeští zákazníci znalí anglického jazyka si mohou s využitím webových stránek ba.com v současné době zakoupit letenku do 150 destinací, tedy 70 procent celé sítě britského dopravce. Možnost rezervace přes internet začaly British Airways podle Chrise Daviese z londýnské centrály společnosti nabízet již v roce 1996 a od té doby jí využívá stale více cestujících. Loni už British Airways v Evropě prodaly „online“ v průměru dvanáct procent všech letenek. Nejprogresivnější jsou v tomto směru skandinávské země, kde se podíl online prodeje pohybuje kolem dvaceti procent. V České republice se tento způsob na celkovém prodeji letenek British Airways podílí zatím přibližně šesti procenty, ale má rostoucí tendenci. „Letos v únoru si již v České republice letenku přes portál ba.com koupila téměř polovina zákazníků, kteří kupují letenky přímo u British Airways, což oproti loňskému roku představovalo nárůst o deset procent. Z těchto čísel je patrné, že obliba online služeb British Airways v České republice stále stoupá. Vzhledem k tomu, že letos plánujeme nový design stránek ba.com a systém prodeje dálkových letů, který bude velmi podobný jako při letech po Evropě, očekáváme další nárůst prodejů přes internet napřímo,“ uvedla na konci dubna při online tiskové konferenci obchodní ředitelka British Airways pro ČR, SR a Maďarsko Anna Chmelíková. Další službou, kterou čeští cestující začínají využívat stále častěji, je online odbavení – tzv. Online Check-in – 24 hodin před odletem. V celé síti British Airways tuto možnost měsíčně využívá skoro čtvrt milionu cestujících. Do konce letošního roku British Airways také v České republice zavedou systém.
„British Airways do moderních technologií průběžně vkládají vysoké investice. Připravené investice ve výši 200 milionů GBP zahrnují kromě nových služeb na ba.com i nové sedadlo v business třídě Club World nebo službu video on demand (možnost vlastního výběru z nabídek filmů) ve všech cestovních třídách na dálkových letech,“ řekl dále Chris Davies s odvoláním na nový obchodní plán na léta 2006 až 2008, který vedení British Airways představilo v březnu a který jako jeden z hlavních cílů stanovil i zavedení nových standardů zákaznických služeb.
(spa)

spinner