24. září 2006
Letecká společnost British Airways (BA) v prvním čtvrtletí svého
fiskálního roku (od dubna do června) zvýšila zisk před zdaněním
meziročně o 57 procent na 195 milionů GBP. Její provozní zisk vzrostl
o 20 procent na 211 milionů GBP. Na počátku srpna o tom na tiskové
konferenci v Praze informovala obchodní ředitelka British Airways pro ČR,
Slovensko a Maďarsko Anna Chmelíková. Anna Chmelíková hovořila rovněž
o rozvoji služeb britského dopravce v České republice. Na lince Praha –
Londýn společnost snížila ceny jednosměrných letenek, a tak se s nyní
zákazníci mohou do Londýna dopravit již od 995 Kč, uvedla. Letenky jsou
navíc flexibilní: datum i čas letu lze měnit až do dne před odletem za
fixní poplatek, a to bez ohledu na původní cenu letenky. Letos zavedená
nová struktura letenek British Airways umožňuje kombinovat místo odletu a
příletu, protože konečná cena letenky je jednoduchým součtem cen za
jednotlivé sektory. Na podzim se čeští cestující mohou těšit na
zavedení služby Online Boarding Pass, díky níž si budou moci palubní
vstupenku vytisknout sami doma na počítači. Velké grafické změny čekají
i celý portál British Airways, jehož služeb čeští cestující
využívají stále častěji. Jen v prvním čtvrtletí tohoto fiskálního
roku vzrostl prodej letenek přes ba.com meziročně o 48 procent, uvedla Anna
Chmelíková. Online služby nyní využívají zejména zákazníci cestující
do Londýna, ale oblibu si postupně získávají i u těch, kdo míří
dále. Do konce srpna společnost představí inovované a jednodušší online
služby právě pro dálkové destinace, které dále usnadní přístup
k nejlepším nabídkám. Zákazníci si budou moci porovnat ceny
požadovaného letu, a to nejen na vybraný den, ale dokonce i pět dní před
a po požadovaném termínu. Novinky zavádí British Airways rovněž přímo
na palubách letadel. Jednou z nich je služba Audio and Video on Demand
(AVOD), která umožňuje volbu až 200 zábavních kanálů. Během dvou
příštích let ji dopravce zavede na všech svých dálkových letech.
„British Airways se i po 60 letech těší plné síle. Jsme si však
vědomi toho, že se nelze spoléhat pouze na dobré jméno a tradici naší
společnosti, ale že v dnešním světě neustále se zdokonalujících
technologií úspěch může zaručit, pouze pokud jsme o krok napřed. Právě
proto letos investujeme 200 milionů GBP do vylepšení produktů a nových
internetových služeb,“ přiblížila strategii British Airways Anna
Chmelíková.
(jet)