BRITISH AIRWAYS V PRVNÍM ČTVRTLETÍ SE ZISKEM 195 MILIONŮ GBP

BRITISH AIRWAYS

Letecká společnost British Airways (BA) v prvním čtvrtletí svého fiskálního roku (od dubna do června) zvýšila zisk před zdaněním meziročně o 57 procent na 195 milionů GBP. Její provozní zisk vzrostl o 20 procent na 211 milionů GBP. Na počátku srpna o tom na tiskové konferenci v Praze informovala obchodní ředitelka British Airways pro ČR, Slovensko a Maďarsko Anna Chmelíková. Anna Chmelíková hovořila rovněž o rozvoji služeb britského dopravce v České republice. Na lince Praha – Londýn společnost snížila ceny jednosměrných letenek, a tak se s nyní zákazníci mohou do Londýna dopravit již od 995 Kč, uvedla. Letenky jsou navíc flexibilní: datum i čas letu lze měnit až do dne před odletem za fixní poplatek, a to bez ohledu na původní cenu letenky. Letos zavedená nová struktura letenek British Airways umožňuje kombinovat místo odletu a příletu, protože konečná cena letenky je jednoduchým součtem cen za jednotlivé sektory. Na podzim se čeští cestující mohou těšit na zavedení služby Online Boarding Pass, díky níž si budou moci palubní vstupenku vytisknout sami doma na počítači. Velké grafické změny čekají i celý portál British Airways, jehož služeb čeští cestující využívají stále častěji. Jen v prvním čtvrtletí tohoto fiskálního roku vzrostl prodej letenek přes ba.com meziročně o 48 procent, uvedla Anna Chmelíková. Online služby nyní využívají zejména zákazníci cestující do Londýna, ale oblibu si postupně získávají i u těch, kdo míří dále. Do konce srpna společnost představí inovované a jednodušší online služby právě pro dálkové destinace, které dále usnadní přístup k nejlepším nabídkám. Zákazníci si budou moci porovnat ceny požadovaného letu, a to nejen na vybraný den, ale dokonce i pět dní před a po požadovaném termínu. Novinky zavádí British Airways rovněž přímo na palubách letadel. Jednou z nich je služba Audio and Video on Demand (AVOD), která umožňuje volbu až 200 zábavních kanálů. Během dvou příštích let ji dopravce zavede na všech svých dálkových letech. „British Airways se i po 60 letech těší plné síle. Jsme si však vědomi toho, že se nelze spoléhat pouze na dobré jméno a tradici naší společnosti, ale že v dnešním světě neustále se zdokonalujících technologií úspěch může zaručit, pouze pokud jsme o krok napřed. Právě proto letos investujeme 200 milionů GBP do vylepšení produktů a nových internetových služeb,“ přiblížila strategii British Airways Anna Chmelíková.
(jet)

spinner