17. května 2007
Čínská letecká nákladní společnost Jade Cargo International převzala na konci února třetí nákladní speciál
Boeing B-747–400ER (Extended Range) s prodlouženým doletem. Dopravce, v němž drží čtvrtinový podíl německá Lufthansa, tak výrazně posílil svou flotilu pro lety mezi Asií a Evropou. Původně měl být jeho hlavním evropským centrem Mnichov, nakonec však volba padla na rekonstruovaný a modernizovaný uzel Lipsko/Halle.
Frekvence spojů z domovského Šenženu do Evropy se zdvojnásobila ze čtyř na osm. Stroje po přistání v Lipsku/Halle pokračují na stockholmské letiště Arlanda, ze kterého pokrývají veškerý skandinávský provoz. Na jejich palubách je především rychle zkazitelné zboží (čerstvé ryby), dále farmaceutické produkty a telekomunikační zařízení (Nokia/Ericsson).
Po zavedení nových strojů na pravidelné spoje se upravily i lety ze Šenženu do Barcelony. Dva ze tří spojů dopravce od března přesměroval přes Amsterdam, zatímco letadlo na třetí lince i nadále mezipřistává v italské Brescii.
Lety z Lipska mohou v budoucnu představovat určitý problém pro mateřskou společnost Lufthansa Cargo, která by měla v rámci joint venture s expresní službou DHL od počátku příštího roku vypravovat své mezikontinentální lety právě
z Lipska, kam by také měla přesunout i část své nákladní flotily z Kolína nad Rýnem / Bonnu. Společné lety LH Cargo / DHL směřují mimo jiné do Hongkongu a míří tak na téměř identické trhy jako Jade Cargo. Prodej kapacit Jade Cargo zajišťuje Swiss WorldCargo.
V květnu převezme Jade Cargo čtvrtý Boeing B-747–400ER a nasadí jej na transpacifické lety mezi Dálným východem a Severní Amerikou. Agilní asijský podnik od zahájení činnosti v srpnu loňského roku soustavně zlepšuje nabídku a zvyšuje vytíženost přepravních kapacit. V dubnu přepravil do Číny a Koreje třikrát více tonáže než v prvním měsíci provozu.
Heiner Siegmund