1. července 2013
PRAHA (1.7.) – Po více než měsíčním testování v ostrém provozu spustily na konci června České aerolinie odbavení přes mobilní telefon. Novou službu mohou cestující využívat ve více než 20 destinacích včetně domovské Prahy, další budou postupně přibývat v průběhu letošního a příštího roku. Mobilní check-in Českých aerolinií lze využívat na chytrých telefonech s připojením k internetu. Služba je k dispozici v české, anglické, ruské a francouzské jazykové verzi.
Kromě standardního odbavení na přepážkách, na samoobslužných odbavovacích kioscích a internetu je mobilní check-in čtvrtý způsob odbavení na lety Českých aerolinií. „Novou službu odbavení přes mobilní telefon jsme mohli zavést díky sjednocení všech airline a odbavovacích systémů, které postupně proběhly v loňském prosinci a letos v březnu. Mobilní check-in je první z několika technologických novinek, které České aerolinie ve spolupráci s partnery letos připravují,“ řekl Jiří Marek, viceprezident Českých aerolinií pro Obchod a marketing.
Podle jeho slov chystají ČSA novou verzi aplikace Manage My Bookings, kde si cestující můžou sami spravovat zarezervované nebo zakoupené letenky či speciální službu, která bude prostřednictvím krátkých textových zpráv a e-mailů klienty bezodkladně informovat o provozních nepravidelnostech a další aplikace. „Naším cílem je postupně posilovat online služby, a to nejen na internetu, ale zejména v chytrých telefonech a tabletech,“ dodal Jiří Marek.