Letiště Praha-Ruzyně

Jeden z největších stavebních počinů ve střední Evropě zdárně pokračuje

Práce na rozšíření kapacity na deset miliónů cestujících ročně – projekt EUropa s celkovým rozpočtem kolem 10 miliard Kč – již běží na pěti různých lokalitách pražského ruzyňského letiště. Jak na kontrolním dni minulý týden uvedl ředitel manažera výstavby celého projektu, společnosti Bovis Lend Lease, Petr Palička, práce pokračují podle plánu a zúčastněné firmy za prvních šest měsíců prací nenarazily na žádné výraznější potíže, které by mohly ohrozit termín dokončení prací na konci příštího roku.

„Přepravní výsledky pražského letiště za rok 2003 a stálá poptávka leteckých dopravců po spojení do Prahy od prvních dnů letošního roku ukazují, že investice do projektu EUropa je efektivní, stejně tak jako do budoucí paralelní dráhy 06R/24L, jejíž přípravné práce jsou již v běhu,“ řekl při této příležitosti ředitel České správy letišť Martin Kačur.

Všech pět hlavních staveb terminálu již investor – Česká správa letišť – zadal. Stavbu spojovacího objektu mezi současnou příletovou halou a budoucím novým terminálem v hodnotě 1,2 miliardy Kč provádí společnost Metrostav. Její pracovníci již dokončují montáž prefabrikovaného železobetonového skeletu a objektové přípojky. Soutěž na výstavbu odbavovacího prstu C (spolu s kontraktem na výstavbu nové výkonnější čističky odpadních vod) vyhrály společnosti HOCHTIEF VSB a ŽS Brno. Nyní dokončují základy a začaly vztyčovat nosnou konstrukci prstu.

Na hlavní budově terminálu v hodnotě 3,17 miliardy Kč společnost Skanska zahájila výkopové práce. Na kolektoru mezi hlavní trafostanicí a terminálem jsou hotovy zemní práce a začíná betonování. Stavbu v hodnotě 125 miliónů Kč realizuje Metrostav.

Společenství Metrostavu a slovenského Doprastavu již pracuje také na příjezdové a odjezdové estakádě v hodnotě 400 miliónů Kč. Poslední tendr – na výstavbu třídírny zavazadel pro nový terminál – ČSL vypíše 18. února. (spa)

spinner