Letiště praha již nabízí odbavení online

Letiště Praha

Pražské letiště cestujícím nově nabízí možnost, aby se k odletu odbavili sami prostřednictvím internetu. Používání systému internetového odbavení na letišti v dubnu schválil letištní výbor pro bezpečnost. Cestující několika leteckých společností, kteří mají jen palubní zavazadla, již nemusejí kvůli odbavení k přepážce. Na konci dubna to oznámila ředitelka komunikace letiště Veronika Sedláčková. Od poloviny dubna mohly letecké společnosti žádat o schválení konkrétního postupu odbavení. Společnosti, které ho využívají na jiných letištích, například Air France, KLM, British Airways, Swiss Air Lines, Finnair nebo Lufthansa, již tuto možnost nabízejí i v Praze, řekla Veronika Sedláčková. Cestující ČSA budou podle mluvčí Jitky Novotné moci službu odbavení po internetu na pražském letišti začít využívat ve druhé polovině roku. Zatím žádné letiště, které používá odbavování po internetu, se systémem nemá negativní zkušenosti, řekla dále Veronika Sedláčková. Obecně platí, že při internetovém odbavení si pasažér na serveru letecké společnosti rezervuje a zaplatí elektronickou letenku. Pak si při vlastním odbavení vybere místo v plánu kabiny a vytiskne palubní vstupenku, která vypadá stejně jako vstupenka, kterou by dostal přímo na letišti u odbavovací přepážky. Po příchodu na letiště už nemusí k odbavovací přepážce a prochází pasovou a bezpečnostní kontrolou přímo do odletové čekárny. Vedle odbavení po internetu mohou klienti využívat i jiné formy. Například ČSA nabízejí odbavení po telefonu. Vytištěnou palubní vstupenku si jejich klienti v tomto případě vyzvedávají u přepážky ČSA na letišti, a vyhnou se tak čekání u odbavovací přepážky. Zájem o odbavení po telefonu mají podle mluvčí hlavně obchodníci, kteří cestují jen s kabinovým zavazadlem a chtějí ušetřit čas na letišti. V druhé polovině let- ní sezony hodlá národní dopravce v Praze instalovat také tzv. samoodbavovací kiosky.
(čtk)

spinner