16. prosince 2004
Od začátku příštího roku začne Lufthansa Cargo v České republice nabízet novou službu s označením CD Solutions (Customer Device Solutions). V jejím rámci bude pro přepravu leteckého zboží svých zákazníků využívat speciálně upravená nákladní vozidla, která pro německého leteckého dopravce provozuje německá firma WACS a její dceřiná společnost v České republice A. C. S. L. (Air Cargo Service and Logistics). Na začátku prosince to oznámil regionální manažer Lufthansa Cargo pro Českou republiku, Slovensko, Bosnu, Chorvatsko, Slovinsko, Bulharsko, Jugoslávii, Albánii a Makedonii Andreas Löffler. „V rámci služby CD Solutions našim zákazníkům nabízíme tři standardní varianty. Je to jednak pravidelná přeprava zásilek podle předem stanoveného harmonogramu s přesným časem odjezdu a příjezdu kamionu. Dále jsme schopni zajistit konsolidaci zásilek, jež letecky dopravíme z různých koutů světa například na pražské letiště v Ruzyni, do jednoho kamionu, který je dopraví na přesně určené místo v přesně stanovený čas podle požadavků zákazníků. V tomto případě jim dokážeme poskytnout službu šitou na míru jejich potřebám a požadavkům,“ uvedl Andreas Löffler. „Třetí možnost, kterou v rámci CD Solutions nabízíme, využívají v zahraničí především oděvní společnosti. Ačkoli poptávka po této službě zatím v České republice není příliš vysoká, věříme, že se nám podaří i zde oslovit některé zájemce. A o co konkrétně půjde? Dokážeme zajistit nejprve leteckou přepravu zboží například z Asie na letiště do Prahy; teprve v průběhu této přepravy se zákazník může rozhodnout, do kterých skladů v České republice nebo v Evropě bude chtít zboží dopravit. Firmy zabývající se prodejem oděvů totiž většinou při objednávce letecké přepravy ještě přesně neznají místo určení konkrétní zásilky,“ řekl dále Andreas Löffler. Pro zajištění přepravy zboží po silnici má Lufthansa Cargo v Praze k dispozici speciálně upravené nákladní vozidlo, které je vybaveno i pro přepravu zboží s kontrolovanou teplotou nebo zboží s vysokou hodnotou. „Všichni naši řidiči jsou prostřednictvím GPS napojeni na cen-trálu, což umožňuje rychle předávat potřebné informace. Navíc jsme schopni zajistit napojení vozidla i na naši bezpečnostní centrálu. Díky tomu mohou zákazníci sledovat průběh přepravy v reálném čase, a pokud dojde k jakémukoli problému, zajistíme, aby u vozidla byla maximálně do deseti až patnácti minut policie. Řidič přitom musí udělat pouze jediné: stisknout příslušný knoflík,“ řekl Rene Kurowsky, který je ve společnosti WACS zodpovědný za prodej. „Naším cílem je v rámci služby CD Solutions maximálně omezit možnosti nepravidelností a rizika ztráty či poškození zboží,“ doplnil Andreas Löffler s tím, že služba je vhodná nejen pro velké zasilatelské společnosti, ale také nadnárodní firmy, které mají zastoupení v Praze nebo jinde v České republice, či pro firmy podnikající v oblasti telekomunikací či elektroniky. (mna)