Nízkonákladové aerolinie v ČR

Největší podíl na českém trhu má easyJet

Největší podíl na českém trhu má easyJet

V současné době působí na českém trhu více než desítka nízkonákladových aerolinií. Jejich tržní podíl na celkovém množství realizovaných letů a přepravených cestujících neustále stoupá. Jak vyplývá z průzkumu letenkového serveru Aletenky.cz, mezi nejsilnější hráče na českém nízkonákladovém nebi patří společnosti easyJet, Wizz Air, germanwings a norwegian. Celkem v ĆR působí 14 nízkorozpoč­tových aerolinek.

Z hlediska počtu letů je nejfrekventovanější nízkonákladovou leteckou společností na českém trhu firma easyJet, která týdně svým zákazníkům nabízí 51 odletů z Prahy na devíti trasách, což představuje zhruba čtvrtinu všech nízkonákladových letů u nás. Druhou nejfrekventovanější společností, která si ukrajuje 14 procent trhu, je Wizz Air s 23 odlety z Prahy a pěti odlety z Brna. Wizz Air však oproti easyJet nabízí svým zákazníkům větší počet leteckých destinací – celkem se jedná o 10 linek z Prahy a Brna.

Na třetím místě se umístila společnost germanwings, následovaná společnostmi norwegian a Vueling. „Velmi často skloňovaná nízkonákladová společnost Ryanair se se svými 16 lety týdně na pěti linkách z Prahy, Brna a Ostravy umístila z hlediska podílu na českém trhu až na 6. místě,“ upřesnila Petra Vaškových, marketingová ředitelka společnosti Aletenky.cz. Více než 10 spojení týdně nabízí ještě Jet2, ostatní nízkonákladové aerolinky už desítku letů týdně nepřekročily.

Česká republika je pro nízkonákladové aerolinky velmi zajímavým trhem, o čemž svědčí rostoucí počet nových destinací, které u nás nízkonákladové společnosti nabízí. Jen za letošní rok přibylo několik nových linek nízkonákladových dopravců – kromě Ryanairu, který na jaře spustil linky do Londýna a Dublinu, se jedná třeba o přímou linku do izraelského Tel Avivu (Wizz Air), Katánie (Air One), Istanbulu (Pegasus Airlines), Bergenu (norwegian), Hamburku (germanwings), Říma (Vueling) či Paříže (transavia). Počet leteckých destinací by měl navíc do konce tohoto roku i nadále růst. Příkladem může být opět společnost Ryanair, která plánuje spustit novou každodenní linku do Bruselu Charleroi.

(tj)

spinner