Robert Siegel: Poptávka na trase Praha – Dubaj poroste podobně ,jako na dalších celosvětových trzích

Robert Siegel: Poptávka na trase Praha – Dubaj poroste podobně ,jako na dalších celosvětových trzích

Pražské letiště Václava Havla loni odbavilo 50 milionů tun nákladu. Významnou měrou se na tomto výsledku podílela společnost Emirates SkyCargo, která je jedním z pěti dopravců, již dnes operují do Prahy pravidelné nákladní spoje. Šestileté působení dopravce na českém trhu zhodnotil v rozhovoru pro Dopravní noviny viceprezident komerční nákladní dopravy pro Evropu a Rusko Robert Siegel.

„Emirates SkyCargo do Prahy začaly létat v roce 2010. Jak se od té doby vyvíjela nákladní doprava?“
„Od roku 2010 se naše služby na globálním trhu včetně České republiky dočkaly několika vylepšení, především v oblasti přepravy zboží s krátkodobou trvanlivostí. Tam dokážeme našim klientům nabídnout celou řadu moderních způsobů přepravy: Cool Chain Premium, Cool Chain Advanced, Cool Chain Standard, ale také Emirates SkyCargo Cool Dolly, díky čemuž lze skladovat zboží, které vyžaduje chlad minimálně 20 stupňů pod nulou. Rádi vycházíme vstříc požadavkům našich zákazníků tím, že neustále hledáme nové způsoby, jak naše produkty vylepšit, ale i vývojem nových řešení. Příkladem je třeba nedávno představená verze ochranného systému příští generace, nazvaná White Cover Advanced, který zajišťuje inovativní přepravní podmínky pro cenný a tepelně citlivý náklad. Skutečnost, že se snažíme být nejlepší, se pak odráží v nejrůznějších oceněních, která SkyCargo získává po celém světě.“
„Co tvoří největší objem přepravovaného zboží mezi Českou republikou a Dubají?“
„Mezi nejčastější zboží, které Emirates SkyCargo vyváží rovnoměrně na trhy na Blízkém východě i mimo ně, patří český křišťál, strojírenské výrobky a náhradní díly pro automobilový průmysl, mimo to ale i zboží s krátkodobou trvanlivostí. Co se dovozu do České republiky týče, jsou to pak mořské plody, ovoce, zelenina a oblečení. Poptávka po exportu i importu zůstává stabilní během celých šesti let, kdy na českém trhu působíme.“
„Jak nákladní dopravu do České republiky a z ní ovlivnil celní kodex unie, který platí od začátku května?“
„Celní kodex unie se zasadil o modernizaci celních formalit mezi zeměmi Evropské unie. Poskytuje rámcové nařízení, které zjednodušuje pravidla a postupy pro evropské celní procedury. My jako přepravce se na odbavovacím procesu přímo nepodílíme.“
„Kde vidíte potenciál pro další rozvoj letecké nákladní přepravy mezi Prahou a Dubají?“
„Jsme přesvědčeni, že poptávka na trase Praha – Dubaj poroste stejně, jako je tomu na dalších světových trzích. Dál se tedy budeme zaměřovat na zdokonalování nákladní letecké dopravy z a do našeho nákladního terminálu SkyCentral na mezinárodním letišti Al Maktoum, Dubai World Central a taktéž na Cargo Mega Terminal na mezinárodním letišti v Dubaji. S celkovou kapacitou 1,2 milionu tun je to jedno z nejmodernějších a nejefektivnějších letišť na světě.
Naši síť navíc dále rozšiřujeme třeba navyšováním kapacit v klíčových destinacích po celém světě, což samozřejmě podtrhne nabídku i na českém trhu. Nedávno jsme zdvojnásobili přepravní kapacitu do Ženevy a spustili novou nákladní linku z Hongkongu do Dubaje, která létá přes Dillí jednou týdně.“
(mna)
spinner