18. května 2006
Nákladní divize ruské letecké společnosti Aeroflot – Aeroflot Cargo je od 17. března právně nezávislým podnikem, i když nadále zůstává ve stoprocentním vlastnictví mateřského Aeroflotu. „Tento krok nám umožní mnohem větší flexibilitu na trhu. Budeme schopni na vývoj situace reagovat mnohem rychleji,“ řekl ředitel Aeroflotu Cargo Andrej Gorjaško. Mateřský podnik převedl na svou dceřinou nákladní společnost celou flotilu čtyř nákladních speciálů DC-
- 10F. Do konce letošního roku si
Aeroflot Cargo hodlá najmout další dva stroje stejného typu s přepravní kapacitou 71 tun; svou celkovou kapacitu by tak zvýšil ze současných 280 na více než 420 tun. Všech šest DC-10F bude provozovat z německého letiště Frankfurt-Hahn do destinací Šanghaj a Hongkong. Největší zákazník v Hahnu Německé letiště Frankfurt-Hahn je hlavním evropským uzlem Aero-flot Cargo již šest let. Loni na něm dopravce přeložil 52 tisíc tun zboží – 31 300 tun v dovozu a 20 700 tun ve vývozu. Každý týden Aeroflot Cargo z letiště sedmkrát vzlétá a sedmkrát přistává na linkách do Číny, Hongkongu, Koreje a Japonska přes Moskvu a Novosibirsk. Ruský dopravce je tak již nyní největším zákazníkem letiště. „Aeroflot Cargo vytváří polovinu objemu našeho překladu,“ uvedla ředitelka marketingu letiště Maria Müllerová. V následujících letech ovšem Aeroflot Cargo plánuje další výrazné posílení kapacit. V období od října 2007 do léta 2008 převezme šest MD-11F s kapacitou 90 tun. Nová letadla na mezikontinentálních spojích postupně nahradí starší DC-10F, která pak přejdou na vnitrostátní ruské trasy, například na sběrné linky tří nákladních překladových uzlů: Moskva-Šeremeťjevo, Novosibirsk a Chabarovsk. Stejné úkoly budou plnit zbrusu nové Tu-204, které podnik převezme rovněž v létě roku 2008 a které nabízejí přepravní kapacitu 27 tun. Vedle specializované nákladní flotily je Aeroflot Cargo odpovědný také za využití nákladových prostor 92 letadel, která Aeroflot využívá na osobních linkách. V jejich síti si Andrej Gorjaško slibuje nejvíce od nových destinací New York a Bangkok. 2005: 700 tisíc tun Loni Aeroflot Cargo podle informací Andreje Gorjaška přepravil přibližně 700 tisíc tun zboží, zhruba o pět procent více než v roce 2004. Největší měrou se na tom podílela obchodní výměna s asijskými zeměmi, na Evropu připadlo jen třicet procent celkového objemu. Nejvýznamnějším zákazníkem ruského dopravce je společnost Schenker, která si zajistila kapacity na sed-mi spojích. Jeden z nich si Schenker najímá kompletně. Heiner Sigmund