13. května 2014
PRAHA (13.5.) – Největší zahraniční dopravce na pražském letišti Václava Havla, společnost easyJetza dvanáct měsíců (ke konci března 2014) přepravil 12 milionů business cestujících – to je poprvé, co se aerolince podařilo dosáhnout tohoto milníku. Přibližně každý pátý z 62 milionů cestujících easyJet letí se společností za byznysem.
V roce 2010 přepravil easyJet 8,4 milionu business cestujících; aerolinka tak zvýšila počet těchto cestujících o 44 procent a dokázala si udržet výnosy. V průběhu roku 2013 easyJet rozvíjel produkt pro business cestující – nabídl jim nový tarif „Inclusive Fare“, který se tak připojil k oblíbenému „Flexi Fare“. Také business cestujícím nabídl možnost přednostního průchodu přes bezpečnostní kontrolu na většině svých hlavních letišť („Fast Track“). V návaznosti na tyto kroky easyJet pokračoval v uzavírání dohod se společnostmi zaměřujícími se na cestovní management.
„Nárůst počtu business pasažérů létajících s easyJet dokazuje, že se nám daří plnit strategii, kterou jsme si stanovili v roce 2010 a jejímž cílem je zvýšit naši atraktivitu pro sektor business cestujících. Vylepšení jako přidělovaná místa k sezení, tarif „Inclusive Fare“ a „Fast Track“ pomohly easyJet přilákat více business cestujících, kteří společnosti přináší vyšší příjmy. To vše také hrálo roli v získání většího podílu na firemním trhu,“ řekla Carolyn McCall, výkonná ředitelka společnosti easyJet.
„Také recese a úsporná opatření povzbudily business cestující po celé Evropě, aby začali létat s easyJet. Dobrá zkušenost a výhodné ceny zapříčinily, že zůstali s námi. 95 % business cestujících říká, že s námi příště opět poletí znovu,“ pokračovala. Společnost easyJet získala první místo v prestižní soutěži Business Travel Awards v kategorii letů na krátkou vzdálenost. Vítěze vybírala porota složená z odborníků v oboru a bookerů firemních cest.
V roce 2007 easyJet jako jedna z prvních společností z nízkonákladového sektoru skrze GDS partnery zpřístupnil své soupisy bookerům firemních cest. Díky těmto partnerstvím mohla aerolinka úspěšně zvětšovat svůj podíl na trhu v kategorii business cestování. V posledních dvou letech se společnosti easyJet také podařilo podepsat velké množství korporátních smluv.