23. dubna 2009
Společnost IBM v březnu podepsala s akciovou společností Letiště Praha implementační a čtyřletou servisní smlouvu na dodání specializovaného systému IBM BlueSky, který Letišti Praha umožní efektivnější sběr a zpracování dat potřebných k nastavení nejvhodnější strategie pro výpočet letištních poplatků a poplatků za služby handlingu.
„Letiště Praha, a. s., v loňském roce odbavilo přes 12,6 milionu cestujících a naším cílem je tento počet každoročně zvyšovat. Abychom toho dosáhli, potřebujeme efektivní a flexibilní podporu ICT služeb,“ uvedl výkonný ředitel pro ICT a centrální projektovou kancelář Letiště Praha Vladimír Měkota. „Spolupráce s IBM nám umožní zvýšit efektivitu letištního provozu, neboť nám zajistí rychlý přístup k důležitým informacím v reálném čase,“ dodal.
IBM BlueSky dokáže automaticky generovat podklady pro výpočet poplatků za služby, které letiště poskytuje, jako jsou poplatky za přistání, hluk, parkování, využívání letiště pasažéry, poskytnutí vybavení a zdrojů letiště pro jednotlivé lety (například nástupní a výstupní mosty, odbavovací přepážky, autobusy a další) a speciální handlingové služby. Řešení IBM BlueSky bylo již úspěšně zavedeno na mnoha významných mezinárodních letištích po celém světě.
„Vizí IBM je letiště využívající integrované informace k dosažení maximální efektivity svého provozu,“ řekl Vladek Šlezingr, global business services leader IBM Česká republika. „IBM BlueSky představuje integrovaný, inteligentní systém, který je dostatečně flexibilní, aby se dokázal přizpůsobit měnícím se potřebám letišť i jejich zákazníků,“ dodal.
(spa)