CMA CGM pokračuje s transformací i v nestabilním tržním prostředí

CMA CGM pokračuje s transformací i v nestabilním tržním prostředí

„Na pozadí normalizace v odvětví naše skupina prokázala svou pružnost a odolnost při přizpůsobování se novým tržním podmínkám. Naše divize námořní dopravy dosáhla solidních výsledků, které podpořilo doplňování zásob v Číně a Spojených státech,“ uvedl v květnu Rodolphe Saadé, předseda představenstva a generální ředitel skupiny CMA CGM.

„Co se týče naší logistiky, akvizice společnosti Bolloré Logistics nám poskytuje kritické množství, které potřebujeme, abychom mohli lépe čelit cyklickým změnám. V roce 2024, který zůstává nejistý kvůli krizi v Rudém moři, bude CMA CGM i nadále co nejefektivněji uspokojovat potřeby svých zákazníků. Budeme pokračovat v nastaveném kurzu našich strategických investic, ať už do dekarbonizace nebo umělé inteligence,“ dodal Rodolphe Saadé.

V prvním čtvrtletí roku 2024 dosáhla podle něj skupina CMA CGM dobrých výsledků. Začátek roku 2024 se podle očekávání ukázal jako dynamičtější pro světový obchod se zbožím a poptávku po nákladní lodní dopravě, i když byl ovlivněn přetrvávajícím geopolitickým napětím, zejména v oblasti Rudého moře.

Toto napětí v prvním čtvrtletí vážně omezilo plynulost světového hospodářského obchodu, což způsobilo pokles efektivní dostupné kapacity v odvětví námořní dopravy a oživení sazeb za přepravu ve srovnání s posledním čtvrtletím roku 2023.

Narušení rovněž vyvolávají velké provozní problémy, na které skupina reagovala. Skupina však pozorně sleduje základní ukazatele v odvětví námořní dopravy, zejména dopady pokračujících dodávek nových lodí na rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou, která má vliv na sazby za přepravu. Skupina se rovněž nadále zaměřuje na kontrolu nákladů a provozní disciplínu.

V tomto prostředí skupina CMA CGM prokázala svou odolnost a díky své finanční síle pokračuje v investicích do celého hodnotového řetězce dopravy a logistiky a do dekarbonizace.

Výsledky za první čtvrtletí

Po zhoršených tržních podmínkách ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023 bylo první čtvrtletí roku 2024 ve znamení oživení spotových sazeb nákladní dopravy, zejména v důsledku narušení v oblasti Rudého moře. Výsledné delší doby přepravy přes mys Dobré naděje zatížily dostupnou přepravní kapacitu v podmínkách oživení poptávky.

Tržby v prvním čtvrtletí roku 2024 činily 11,8 miliardy USD, k čemuž přispěla především námořní doprava skupiny. EBITDA činila 2,4 miliardy USD, což je o 30,3 procenta méně než v prvním čtvrtletí roku 2023. Marže EBITDA dosáhla 20,2 procenta, což představuje pokles o 6,8 bodu.

Přeprava

V prvním čtvrtletí roku 2024 bylo přepraveno celkem 5,6 milionu TEU, což je o 11,7 procenta více než v předchozím roce. Nárůst je způsoben silnějším než očekávaným světovým obchodem se zbožím a poptávkou po nákladní lodní dopravě, která je způsobena oživením spotřeby a obnovou zásob po minimu v roce 2023.

Konsolidované tržby z námořní přepravy dosáhly za čtvrtletí 7,9 miliardy USD, což je meziroční pokles o 11,4 procenta. EBITDA činila 1,9 miliardy USD, což je o 35,8 procenta méně než v prvním čtvrtletí roku 2023. Marže EBITDA dosáhla 24,8 procenta, což představuje pokles o 9,4 bodu. Průměrné tržby na TEU činily 1 400 USD, což je meziročně o 20,7 procenta méně.

Logistika

V prvním čtvrtletí pokračoval růst logistických aktivit skupiny, k čemuž přispěla zejména konsolidace společnosti Bolloré Logistics od 29. února a dobrá dynamika v oblasti smluvní logistiky, logistiky hotových vozidel a pozemní logistiky, zejména v Evropě.

Tržby z logistických činností dosáhly v prvním čtvrtletí roku celkem 3,9 miliardy USD. EBITDA činila 361 milionů USD, což je o 6,9 procenta více než v prvním čtvrtletí roku 2023.

(lan)

Foto: Pixabay

spinner