6. září 2013
ČÁSLAV (6.9.) – Společnost Arriva Východní Čechy (Arriva VČ) uvádí do provozu nové autobusy pro zajištění dopravní obslužnosti vybraných lokalit Čáslavska, Kutnohorska a Kolínska. Jedná se tři autobusy SOR CN 9,5 a tři vozidla SOR CN 10,5. Na nově zakoupené autobusy získal dopravce příspěvek z Regionálního operačního programu Střední Čechy v rámci projektu modernizace vozového parku „Nákup ekologických, bezbariérových, nízkopodlažních autobusů pro Středočeský kraj“. Výše dotace na nákup celkem sedmi moderních autobusů byla téměř deset milionů Kč.
„Představené autobusy budou nasazeny na linky spojující města Čáslav, Kutná Hora a Kolín s okolními městečky a vesnicemi v rámci Středočeského kraje a budou zajišťovat zejména odvoz žáků a studentů do škol, občanů do práce, seniorů za lékaři a za nákupy. Cílem tohoto projektu je v rámci obnovy vozového parku zkvalitnění úrovně veřejné autobusové dopravy a podpora udržitelného rozvoje ve Středočeském kraji včetně zlepšení ekologizace regionu,“ řekl Jindřich Poláček, generální ředitel Arriva Východní Čechy.
Podle jeho slov sedmý autobus dostane dopravce do konce září. Předpokládaný průměrný počet kilometrů najetých jedním vozidlem za rok bude podle aktuálních jízdních řádů 43 955 kilometrů. Autobusy SOR CN 9,5 a SOR CN 10,5 jsou dvounápravové dvoudveřové meziměstské částečně nízkopodlažní autobusy délky 9 600 mm respektive 10 750 mm určené pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti. Autobusy pojmou 29 sedících (35) a 42 (40) stojících osob. Oba typy vozidel jsou osazeny motorem značky IVECO Tector NEF o výkonu 185 kW splňující emisní normu EURO 5 EEV, jsou vybaveny bezpečnostními systémy ABS a ASR a jejich maximální rychlosti je omezena na 100 km/h.
Arriva VČ se spolu s objednatelem dopravy snaží prostřednictvím projektu modernizace vozového parku „Nákup ekologických, bezbariérových, nízkopodlažních autobusů pro Středočeský kraj“ zlepšovat své služby pro cestující včetně zvyšování dostupnosti veřejné dopravy pro osoby s omezenou schopností pohybu či orientace. Zároveň dopravce usiluje o zvýšení ekonomické efektivnosti zajišťování veřejné dopravy, která je spolufinancována finančními prostředky kraje včetně její ekologizace. Z tohoto důvodu dopravce pořizuje menší a modernější vozidla, kterými bude zajišťovat dopravu na méně frekventovaných trasách pro zajištění dopravní obslužnosti menších a odlehlejších obcí ve Středočeském kraji. V současné době je doprava na těchto linkách zajišťována standardními autobusy (kapacita 43 a více sedících osob), případně středně kapacitními staršími autobusy, což je na těchto linkách ekonomicky nevýhodné.