Dacia

Dacia nabízí bezkonkurenčně nejlevnější dodávku

Dacia nabízí bezkonkurenčně nejlevnější dodávku

Dynamicky rostoucí značka Dacia uvedla za posledních osm let na trh celkem devět nových modelů a prodala více než 1,9 milionu vozidel. Rumunská součást koncernu Renault je mimořádně úspěšná i na českém trhu, v červnu se tři její modely umístily dokonce mezi pěti nejprodávanějšími vozy jednotlivých tříd. Současně Dacia se svou novou dodávkou Dokker vstoupila i na trh lehkých užitkových vozidel, aby na něm s cenou od 160 tisíc Kč (bez DPH) dobývala další, zatím neobsazené území.

Již před rokem se Dacia pevně usadila v segmentu sedmimístných vozidel, když uvedla do prodeje nejlevnějšího zástupce této třídy – model Lodgy. Nová dodávka v osobním provedení Dokker nebo užitkovém Dokker Van z ní více méně vychází, odlišuje se však mimo jiné kratší karoserií, větším zavazadlovým prostorem a bočními posuvnými dveřmi.

V podobě užitkové verze Dacia Dokker Van chce výrobce nabízet „spolehlivé a robustní dodávkové vozidlo s nákladovou kapacitou na nejlepší úrovni v segmentu“. S délkou 4,36, šířkou 1,75 a výškou 1,81 metru nabízí velkorysý objem nákladového prostoru 3,3 m3, užitečnou délku nákladového prostoru 1,9 metru a maximální užitečné zatížení 750 kilogramů. Široké boční posuvné dveře usnadňují nakládání. Pro konkrétní potřeby řemeslníků a obchodníků výrobce nabízí četné možnosti úprav a velký výběr příslušenství.

Úsporný diesel

Obě provedení jsou vybavena jednou za čtyř volitelných pohonných jednotek: zážehovými motory 1,2 TCe 85 kW/115 k a 1,6 60,5 kW/82 k nebo vznětovými motory 1,5 dCi 55 kW/75 k a 66 kW/90 k. U obou vznětových motorů s označením Dacia eco2, za něž si kupující připlatí 45, respektive 60 tisíc Kč, výrobce udává kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km. V nejlevnějším provedení Access dodávka nabízí posuvné dveře na pravé straně, asymetricky dělené zadní dveře, airbag řidiče a posilovač řízení. V nejvyšší výbavě Arctica nechybí klimatizace, palubní počítač, mlhovky a elektrická okna.

Za elektronický stabilizační systém nebo autorádio si však i v ní musí zájemci připlatit. Například multimediální systém Media Nav zahrnující sedmipalcový dotykový displej, navigaci, rádio, technologii Bluetooth pro připojení a telefonování a USB ovšem stojí jen něco přes 11 tisíc Kč. Různé díly modelu Dokker Van konstruktéři Dacie navrhli podle požadavků specifikace, kterou u svých užitkových vozidel používá francouzský Renault. Spodek a karoserie byly podle výrobce provedeny podle stejných požadavků jako na Renault Kangoo a mohou najet 300 tisíc kilometrů bez ztráty funkčních vlastností. Přední nápravu pseudo McPherson s trojúhelníkovým ramenem výrobce vyztužil, aby splňovala kritéria Renaultu pro lehká užitková vozidla. Zadní nápravu převzal od Renaultu Kangoo.

Záruka tři roky nebo 100 tisíc kilometrů

Vozidlo bylo podrobeno přísným testům, které Renault stanovuje pro svá užitková vozidla. Jejich součástí bylo mimo jiné i 1,9 milionu kilometrů při ověřovacích testech v náročných podmínkách. Na celou řadu Dokker Dacie poskytuje záruku na tři roky nebo 100 tisíc kilometrů.

(spa)

spinner