Schmitz Cargobull Speed Curtain

Hornet Sped: Úspora času při nakládce je opravdu velká

Hornet Sped: Úspora času při nakládce je opravdu velká

Německý výrobce návěsů a přívěsů Schmitz Cargobull představil loni na konci února návěs S.CS v provedení Speed Curtain, které se vyznačuje extrémně krátkou dobou svinutí a rozvinutí boční plachty. První firmou, která si jej o rok později v České republice pořídila, byla českobudějovická spediční a dopravní společnost Hornet Sped, s. r. o.

Konstrukce boční plachty Speed Curtain se zásadně liší od dnes běžně používané koncepce. Především odpadla potřeba latí a sloupků. Vše je nahrazeno tzv. vertikálními mikrosloupky, které jsou součástí plachty. Ty jsou uchyceny v kolejnicích ve střeše a v podlaze návěsu, ve kterých se snadno pohybují. Díky tomu lze boční plachtu shrnout za necelých 35 sekund. Po shrnutí činí celková šířka pro nakládání 8750 milimetrů. To umožňuje naložit šest palet najednou, díky čemuž nakladač naloží návěs v pouhých pěti pracovních krocích. Navíc je možné plachtu shrnovat jak zezadu, tak i zpředu. A pro snadnější nakládání je možné střechu oboustranně zdvihnout až do vnitřní výšky 3100 milimetrů. Pracovní cyklus nakládky či vykládky je tedy zkrácen o téměř půl hodiny.

Systém Speed Curtain plachty je bezúdržbový, stabilní, bezpečný a jednoduchý na obsluhu. Extrémní tuhost návěsu zajišťuje ocelová konstrukce podvozku a nosníků nástavby. Použití koncepce mikrosloupků také významně zvyšuje bezpečnost práce řidičů, kterým při manipulaci se Speed Curtainem nehrozí žádné zranění. Stejně tak nedochází k poškození nebo ztrátě latí při jejich demontáži. Zároveň má nástavba vyšší pevnost právě díky integrovaným mikrosloupkům. Celá nástavba splňuje všechny dostupné certifikáty pro převoz libovolného nákladu. Nástavba je certifikovaná podle DIN EN 12642 XL a plní i normy pro převoz nápojů a Daimler RL 9.5. Díky tomu lze lépe optimalizovat vytížení návěsů.

V případě, že zákazník potřebuje zajistit přepravu zboží, které se nakládá shora jeřábem, je Schmitz Cargobull schopen dodat i provedení s odsuvnou střechou Safety Roof. Návěs S.CS Speed Curtain nabízí i lepší aerodynamiku než klasický plachtový návěs a v důsledku lepšího obtékání vzduchu se spotřeba soupravy může snížit až o tři procenta. Mikrosloupky zapuštěné přímo do plachty nejenže zabraňují vytváření záhybů a výdutí plachty při jízdě, ale zároveň zvyšují bezpečnost přepravy a snižují riziko vypadnutí zboží z návěsu v krizových jízdních situacích. Návěs se systémem Speed Curtain nachází využití především u přeprav výrobků pro automobilový, chemický, potravinářský nebo elektrotechnický průmysl, tedy všude tam, kde je nutno distribuovat, nakládat a vykládat velké množství různých položek na více místech. V takových podmínkách hraje rychlost otevření a zavření vozidla velkou roli.

Česká premiéra u Hornet Sped

První návěs Speed Curtain v České republice si pořídila společnost Hornet Sped, s. r. o., z Českých Budějovic. Podle majitele společnost Josefa Berita nový návěs skutečně výrazně usnadňuje boční nakládku. „Vzhledem k tomu, že z 95 procent nakládáme z boku, nový systém řidičům hodně ulehčuje práci a zkracuje čas strávený na nakládce. „S návěsem jsme naprosto spokojeni, a přestože je neustále v provozu, neměli jsme na něm jedinou poruchu. Navíc je to i o reakcích našich klientů. Zažil jsem například v Rakousku u jednoho zákazníka, že si náš návěs nevěřícně prohlížel a fotil,“ dodal Josef Berit.

Krátká, ale úspěšná historie firmy

Společnost Hornet Sped vznikla poměrně nedávno – v roce 2010. Původně se zaměřovala na mezinárodní spedici, ale již rok po svém založení si pořídila první návěs Schmitz Cargobull v provedení low-deck. Dále však rozšiřovala i spediční oddělení a do firmy nastoupil také Vladimír Šeri, který od roku 2015 převezme řízení nákladní dopravy a spedice; její majitel Josef Berit se bude starat o řízení podniku a o klienty. Největší rozmach firma zaznamenala loni, kdy nabírala další zaměstnance, kterých má v současnosti 13. A v růstu pokračuje i letos. „Za necelý letošní rok máme ve srovnání s rokem 2012 téměř dvojnásobný obrat. Podstoupili jsme i certifikaci podle TÜV Süd a osvědčení obdržíme v lednu,“ řekl Josef Berit.

„Jsme zaměřeni na zahraniční klienty a nejsme napojeni na české firmy. Samozřejmě, s některými také spolupracujeme, ale 80 procent zakázek máme ze zahraničí,“ upřesnil Vladimír Šeri s tím, že zbytek tvoří tuzemské společnosti. „Těší nás, že se nám podařilo dostat na německý a rakouský trh a ukázat jim, že jsme stejně kvalitní, ne-li lepší, než jejich dopravci. Proto máme ve firmě také dva kolegy, kteří jsou narozeni v Německu, a také jednoho kolegu z Kolumbie. Jezdíme ale i do dalších evropských zemí,“ dodal Josef Berit.

„Snažíme se udržet, co se týče kancelářských pracovníků, mladý tým, jehož členové spolu dobře vycházejí. Zaměstnanců si vážíme a nemáme potřebu je měnit. A také oni nemají důvod odcházet, protože mají vytvořené takové podmínky, které jsou pro ně vynikající. Do budoucna se chceme postupně rozšiřovat, ale ne za každou cenu – pokud bude přibývat práce a narůstat počet zakázek, budeme navyšovat a rozšiřovat i tým společnosti Hornet Sped, s. r. o. V roce 2015 chceme také zahájit výstavbu vlastního areálu,“ řekl k plánům do budoucna Josef Berit.

(lan)

www.ewt.cz

www.hornetsped.cz

spinner