21.1. – DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, přepravilo v Česku v loňském roce více než 52 milionů balíků – oproti minulému roku je to nárůst téměř o 14 %. Nejvíce pak vzrostl objem balíků do výdejních míst a boxů (o 50 %) a také u zásilek do zahraničí (o 35 %).
Balíkové služby
Asociace Ecommerce Europe, EuroCommerce a Independent Retail Europe představily výsledky studie na téma „Digitální spravedlnost v online maloobchodě“. Tato studie Jürgena Kühlinga a Corneliuse Sauerborna dochází k závěru, že současný právní rámec je většinou vhodný pro zajištění digitální spravedlnosti a není třeba zásadně přepracovávat stávající pravidla, aby se řešily obavy na pozadí „temných vzorů“.
9.1. – Přepravní společnost GLS loni zaznamenala nejsilnější rok v historii a přepravila o 15 % více zásilek než o rok dříve. Společnost loni výrazně investovala především do rozvoje sítě výdejních míst, kterých využívá již přes 4,5 tisíce, přičemž počet vlastních GLS ParcelBoxů více než ztrojnásobila.
7.1. – Dopisy, balíky i palety lze nově zasílat prostřednictvím služby Mail Boxes Etc. Czech Republic. Pod tímto názvem totiž začala v ČR působit celosvětově známá franšíza Mail Boxes Etc., která se specializuje na služby Pack & Ship, tedy „zabalíme a odešleme“, a Print and Marketing, což zahrnuje např. tisk štítků s adresami atd. Kurýr zásilku vyzvedne ve firmě, přiveze na pobočku MBE, kde ji pracovníci zabalí a odešlou přes dopravce, který bude pro odesílatele nejvýhodnější. Odesílatelé tedy nemusí nic řešit (např. vybírání nejvýhodnější kurýrní služby, vyplňování formulářů kurýrních společností, balení ani sledování zásilek), díky čemuž šetří čas zaměstnanců i finance.
4.1. – E-commerce se vloni po pár letech poklesů a stagnací opět naplno probudila a další léta budou znovu ve znamení růstu a s ním spojených vysokých nároků na obchodníky i poskytovatele návazných služeb, jako jsou hráči na poli logistiky. Na co se mohou zákazníci těšit, kam se standardy služeb v e-commerce posunou a s čím se budou muset popasovat kurýři na poslední míli, to přibližuje výhled společnosti DODO.
10.12. - GLS se v letošním roce zaměřila především na rozšiřování sítě GLS Parcel Boxů, kterých má od tohoto týdne již 800. Spolu se sdílenými AlzaBoxy a téměř 1600 kamennými výdejními místy GLS Parcel Shop mohou zákazníci využít více než 4600 míst pro vyzvednutí svých zásilek. Veřejnost i obce navíc mohou sami navrhovat místa, kde by přivítali instalaci dalších GLS Parcel Boxů.
9.12. – Společnost Federal Express Corporation slavnostně otevřela nové logistické centrum v Plzni. Tento krok podtrhuje strategický závazek společnosti FedEx ke střední a východní Evropě a jeho cíl uspokojit rostoucí poptávku v oblastech logistiky, e-commerce a lokální výroby. Společnost to uvedla v tiskové zprávě.
9.12. – Domácnosti chtějí více utrácet, pomáhá rostoucí reálná mzda. Rychle rostou hlavně tržby on-line obchodů. Vyplývá to z dat ČSÚ, podle nichž se tržby v on-line prostředí zvýšily o více než 20 procent, a také z vyjádření zástupců řady firem
28.11. – DHL Supply Chain spouští s podporou společnosti Boston Consulting Group (BCG) významný projekt v oblasti generativní umělé inteligence. DHL zavádí ve velkém měřítku řadu inovativních nástrojů s umělou inteligencí, které vylepší správu dat a analytické schopnosti. Cílem je optimalizovat výsledky analýz, což bezprostředně umožní poskytovat zákazníkům vyšší přidanou hodnotu. Tato strategická iniciativa představuje zásadní krok společnosti DHL Supply Chain k širšímu využívání potenciálu umělé inteligence a zvyšování spokojenosti zákazníků.
Asociace Ecommerce Europe a EuroCommerce opět spojily své síly při přípravě Zprávy o evropském elektronickém obchodování v roce 2024. V roce 2023 zaznamenal evropský sektor B2C e-commerce mírný růst o 3 procenta oproti 2 procentům v roce 2022, nominální obrat se zvýšil z 864 miliard eur na 887 miliard eur a inflace klesla z 8,5 na 6,1 procenta. Navzdory celkovému nominálnímu růstu však prostředí elektronického obchodování vykazuje značné regionální rozdíly.