15.2. – Nejen pohodlné placení, ale především bezpečnost. Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně opět vzrostla, a to takřka o pětinu. Z dat Skip Pay, jednoho z největších českých poskytovatelů této služby, vyplývá, že v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy, které si své jméno teprve budují: jejich zájem o tuto službu podle dat Skip Pay meziročně stoupl až čtyřnásobně.
Balíkové služby
14.2. – Jak jsou zákazníci aktuálně spokojení sdoručováním a jaké doručovací možnosti preferují? A jak se e-shopy ohlížejí za vánoční špičkou? Technologicko-logistická společnost DODO poprvé přináší ucelený report, který mapuje jak nálady zákazníků, tak i e-shopů, a obchodníkům přináší praktické závěry, jak letošní rok a nadcházející vánoční sezónu zvládnout lépe a maximalizovat tak tržby i zákaznickou spokojenost. Report ohledně spokojenosti s doručením od společnosti DODO staví na lednových datech sesbíraných agenturou STEM/MARK a na průzkumu mezi desítkami e-shopů, který probíhal ve spolupráci sAsociací pro elektronickou komerci a společností Fulfillment.cz.
14.2. – Jedno z prvních a zároveň největší distribuční centrum DHL Supply Chain v České republice, které se nachází v Prologis Park Prague-Jirny, významně omezuje svou závislost na fosilních palivech. Budova se skladovací plochou o rozloze 100 000 m2 nyní disponuje zcela novým systémem vytápění tepelnými čerpadly, který zásadním způsobem přispívá ke zvýšení energetické účinnosti budovy. Prologis ve spolupráci se svými zákazníky a partnery zavádí nejmodernější udržitelná řešení napříč všemi svými parky a přibližuje se tak svému globálnímu cíli v podobě dosažení celkových čistých nulových emisí do roku 2040.
14.2. – V podstatě to není nic nového a řešíme to poslední dekády. Česko se v mnoha ohledech zaseklo na „ekonomice průměrnosti“. Dokud bylo dobře, nebolelo to. Teď si ale uvědomujeme, že všichni, kteří nás varovali před nedostatečnou přípravou ve školách, nízkou motivací firem inovovat nebo nedostatečným focusem na přidanou hodnotu produktu, měli pravdu. A přesně tahle paralela teď platí i na českou e-commerce. Hustá síť e-shopů, na kterou jsme právem hrdí, totiž může brzy prořídnout. Dlouholetým odhadem je z mého pohledu přímo ohrožená podstatná část z téměř 50 tisíc e-shopů. Ve svém komentáři, který přinášíme v původním znění, to uvedl David Filippov, obchodní ředitel Skip Pay.
5.2. – PPL se už 30 let s vášní stará o doručování zásilek do všech koutů republiky a od roku 2006 i Evropy. Za loňský rok doručila přes 60 milionů balíků. Letos chce překonat hranici 69 milionů. Neustále také rozšiřuje svou výdejní síť a zaměřuje se i na elektrifikaci svého vozového parku.
4.2. – DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a v rámci své akce nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Díky spolupráci s Alzou mohou zákazníci využít tuto zvýhodněnou službu i pro doručení do více než 2 300 AlzaBoxů Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům.
30.1 – Česká e-commerce se v roce 2024 vrátila k růstu a z hlediska počtu e-shopů na obyvatele jsme stále světovou špičkou. Aby podniky obstály v takto silně konkurenčním prostředí, musí kromě široké nabídky zboží dbát i na funkční a efektivní logistiku, která je klíčem k zákaznické spokojenosti. Ve svém komentáři, který přinášíme v původním znění, to uvedl Martin Beneš, CEO společnosti Mailstep.
30.1. – Soukromý dopravce RegioJet loni převezl ve svých vlacích a autobusech 13 milionů cestujících, což je meziroční růst o více než milion. Ve vlacích cestovalo devět milionů lidí, v autobusech téměř čtyři miliony, řekla mluvčí Alexandra Janoušek Kostřicová.
21.1. – DPD, součást největší evropské sítě balíkové přepravy Geopost, přepravilo v Česku v loňském roce více než 52 milionů balíků – oproti minulému roku je to nárůst téměř o 14 %. Nejvíce pak vzrostl objem balíků do výdejních míst a boxů (o 50 %) a také u zásilek do zahraničí (o 35 %).
Asociace Ecommerce Europe, EuroCommerce a Independent Retail Europe představily výsledky studie na téma „Digitální spravedlnost v online maloobchodě“. Tato studie Jürgena Kühlinga a Corneliuse Sauerborna dochází k závěru, že současný právní rámec je většinou vhodný pro zajištění digitální spravedlnosti a není třeba zásadně přepracovávat stávající pravidla, aby se řešily obavy na pozadí „temných vzorů“.