Železniční doprava

Rekordní částka na investice umožní další rozvoj železnice, začne výstavba rychlotratí

21.11. - Správa železnic bude mít v příštím roce na obnovu tratí a stanic k dispozici 62,7 miliardy korun. To je téměř o miliardu víc než letos. Rekordních 39,3 miliardy půjde na investice, díky tomu odstartuje například modernizace důležitého uzlu Česká Třebová. V příštím roce začne také výstavba prvních částí rychlotratě z Brna do Přerova na 200 km/h, pokračovat bude intenzivní příprava vysokorychlos­tních tratí.

Počty cestujících v Plzeňském kraji třetím rokem rostou

Počty cestujících v autobusech a ve vlacích v Plzeňském kraji třetím rokem stoupají. Proti době před pandemií covidu-19, která byla v letech 2020 a 2021, je nárůst 20 až 30 procent podle tratí, celkem za kraj víc než 20 procent, řekl ČTK náměstek hejtmana Pavel Čížek.

DAKO-CZ rozšířila představenstvo o nového člena

20.11. - Výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla z východočeské Třemošnice, společnost DAKO-CZ, která spadá do průmyslově-technologické skupiny Czechoslovak Group a její divize Mobility, posílila své představenstvo. Jeho novým členem se stává Christopher Antes, který bude na pozici člena představenstva zodpovědný za obchodní rozvoj, výzkum a vývoj a mezinárodní integraci.

AŽD vybaví systémem ETCS motorové jednotky řady 845 GW Train Regio

19.11. - Společnost GW Train Regio si pro instalaci mobilní části jednotného evropského zabezpečovacího systému ETCS Level 2 do svých motorových jednotek řady 845 vybrala společnost AŽD. Hodnota této zakázky činí 137,2 milionu Kč bez DPH.

Leo Express investuje 400 milionů do dualizace

18.11. - Komerční vlaky Leo Express budou moci díky investici ve výši 400 milionů korun a takzvané dualizaci moci využívat trakční systém nejen na stejnosměrný, ale také na střídavý elektrický proud. Na úpravu vlaků získal Leo Express dotaci od Ministerstva dopravy ve výši přibližně 40 %. Dopravce plánuje dokončit instalaci duálního systému do poloviny roku 2028.

Modernizace železničního uzlu Česká Třebová má začít v prosinci

18.11. - Modernizace železničního uzlu Česká Třebová na Orlickoústecku získala stavební povolení. Předpokládané náklady stavby jsou 19,5 miliardy korun. S jejím zahájením počítá Správa železnic letos v prosinci, dokončení plánuje na konec roku 2031, informoval v pátek Ekonomický deník.

Bez elektrizace tratí nebude ČR schopna splnit své závazky vyplývající z Green Dealu

16.11. - Pokud Česká republika okamžitě nezahájí rozsáhlou elektrizaci tratí, nedokáže naplnit závazky dané Zelenou dohodou pro Evropu, která předpokládá 90% snížení emisí CO2 z dopravy. Na rozvoji infrastruktury závisí to, jakým tempem budou moci železniční dopravci nahrazovat dieselová vozidla bezemisními a přebírat přepravy ze silnic. Na 2. Česko-slovenské železniční konferenci v Brně na to upozornil Svaz osobních železničních dopravců (SVOD Bohemia).

MŽP vyhradilo 15 mld. korun na ekologičtější řešení železniční dopravy

16.11. - Na podporu ekologické železniční dopravy vyhradilo ministerstvo životního prostředí (MŽP) v Modernizačním fondu 15 miliard korun. Peníze budou na výměnu starých dieselových vlaků za moderní soupravy s elektrickým, bateriovým či vodíkovým pohonem. Cílem je snížit emise, zvýšit energetickou účinnost a zlepšit kvalitu ovzduší. MŽP to uvedlo v tiskové zprávě.

Na trať v nuselském údolí se vejde více vlaků, navíc pojedou tišeji

15.11. - Správa železnic vybrala projektanta rekonstrukce trati pod pražským Nuselským mostem. Projekt pro frekventovanou spojnici od vinohradských tunelů po most na Výtoni vypracují společnosti SUDOP Praha a METROPROJEKT Praha, které podaly nejvýhodnější nabídku ve výši 103 120 000 korun. Stavba přinese díky delšímu tříkolejnému úseku kapacitnější trať, výsledkem bude i rychlejší a tišší provoz vlaků. Samotné provedení prací se předpokládá v letech 2026 až 2028.

Nové štítky zlepší identifikaci všech železničních přejezdů

14.11. - Správa železnic začala instalovat na přejezdy nové reflexní štítky, které zvýší bezpečnost provozu. V nejbližší době jimi osadí všechna úrovňová křížení na své síti. Polepy obsahují číslo konkrétního přejezdu a zvýrazněný kontakt na tísňovou linku 112. V krizové situaci pomůže především řidičům s identifikací místa události a řešení jejích následků. Současné instalaci předcházel pilotní provoz na více než dvou desítkách přejezdů, po jeho vyhodnocení se upravila podoba štítků.

spinner