Evropská unie

IRU: Další zóny bezpečného parkování jsou nezbytné

IRU: Další zóny bezpečného parkování jsou nezbytné

Mezinárodní unie silniční dopravy IRU uzavřela v únoru dohodu o partnerství s diskusní platformou pro bezpečnost dopravy při Evropské hospodářské komisi OSN (EHK OSN/UNECE) s cílem podpořit zřizování dalších bezpečných parkovacích míst pro nákladní vozidla podél celé silniční sítě.

Parkovací zóny obě organizace považují za nezbytný předpoklad pro moderní silniční logistiku. Musejí být snadno dostupné, mít dostatečnou kapacitu, zaručovat bezpečnost pro vozidla, náklad i posádku a poskytovat potřebné zázemí pro odpočinek profesionálních řidičů. V rámci diskusního fóra se setkávají mimo jiné zástupci Interpolu, Evropské organizace pro bezpečné parkování a dopravního výboru UNECE. Diskutující se shodli na nutnosti posílit partnerství veřejného a soukromého sektoru při vytváření lepších podmínek pro bezpečné parkování.

„Silniční nákladní doprava je dominantním druhem nákladní dopravy na celém světě. V Evropské unii je její podíl na pozemní dopravě 72,2 procenta. Je proto naprosto nezbytné zajistit bezpečné prostředí pro její fungování a rozvoj, protože tvoří páteř mobility i ekonomiky nejen Evropy, ale celého světa. Nedostatek odpovídajících parkovacích míst a existence vysoce nebezpečného organizovaného zločinu byly v roce 2009 podnětem pro vytvoření informační platformy TRANSPark, která vznikla ve spolupráci IRU s Mezinárodním dopravním fórem ITF,“ uvedl stálý zástupce IRU při Evropské unii Michael Nielsen. „Profesionálním řidičům jsme nabídli systém pro vyhledání volných bezplatných bezpečných parkovacích ploch ve více než 40 zemích, aby se mohli v klidu věnovat řízení a odpočinku bez stresu a obav,“ dodal.

Cílem jsou přehledné a standardizované informace

IRU těsně spolupracuje s Evropskou komisí při hledání nejlepších řešení pro stálou dostupnost přesných informací o volných parkovacích plochách v Evropské unii. Představitelé IRU prosazují, aby úřady odpovědné za parkovací místa systematicky informovaly o využití kapacit, úrovni bezpečnosti a dostupném zázemí. Data by se pak soustřeďovala v systémech, jako je například TRANSPark. Výstupem by byly standardizované, jednoduše dostupné, srozumitelné, aktuální a pravidelně zasílané informace.

Data již o čtyřech tisících parkovišť

IRU v únoru informační platformu TRANSPark aktualizovala. Nový systém je přehlednější, uživatelsky příjemnější, a navíc stále je dostupný zdarma. Informace jsou kompletně v angličtině, ruštině nebo francouzštině. Aplikace obsahuje data o více než čtyřech tisících bezpečných parkovacích plochách ve čtyřech desítkách zemí. Zajímavým nástrojem je hodnocení úrovně služeb a bezpečnosti jednotlivých lokalit. Provozovatelé parkovacích ploch mohou nabízet své služby, představit své hodnocení a nechat hodnotit ostatní řidiče.

IRU současně také zlepšila webovou aplikaci pro právní asistenci Legal Assistance Network (LAN), která poskytuje dopravcům vyžadujícím specifickou právní asistenci při řešení problémů rychlé a spolehlivé kontakty na více než stovku odborníků na dopravní právo i jiná související odvětví. n

www.iru.org

spinner