Nový Mercedes-Benz

Mercedes představil nové atego s motory Euro 6

Mercedes představil nové atego s motory Euro 6

Německý výrobce Mercedes-Benz představil v polovině března ve Wörthu nový model Atego s motory Euro 6. Novinka je vybavena zcela novými řadovými čtyř- a šestiválcovými motory s nižší spotřebou, automatizovanou převodovkou Mercedes-Benz PowerShift 3 ve všech výkonových třídách a asistentem pro řízení jízdní stability ve standardní výbavě. Nová kabina nezapře spřízněnost s většími modely Mercedes-Benz Actros, Antos a Arocs.

Od nového vozidla Mercedes-Benz Atego s motory Euro 6 si výrobce slibuje, že jako nejmladší člen modernizované rodiny nákladních vozidel Mercedes-Benz naváže na úspěšnou kariéru svého předchůdce, který je „bestsellerem“ v segmentu vozidel pro rozvážkovou dopravu v hmotnostní kategorii od 6,5 do 16 tun. Původní Atego je podle něj známé svou vysokou kvalitou, spolehlivostí, nízkými náklady na opravy a údržbu a dlouhou životností. Tyto jeho přednosti nyní dále posilují zcela nový hnací řetězec a četné novinky v konstrukci podvozku i kabiny. Rozmanitým požadavkům na vozidla v rozvážkové dopravě vychází výrobce vstříc s celkem sedmi novými variantami motorů Euro 6 v kombinaci s širokou nabídkou manuálně řazených a automatizovaných převodovek.

Nové motory Euro 6

Nové Atego splňuje budoucí emisní normu Euro 6 díky čtyřem nově koncipovaným čtyřválcovým motorům BlueTec 6 řady OM 934 se zdvihovým objemem 5,1 lit-ru. Čtyřventilové motory s rozvodem 2 x OHC a variabilním časováním ventilů pokrývají rozpětí výkonů od 115 kW (156 k) do 170 kW (231 k). Nabídku doplňují tři nové šestiválcové motory OM 936, které poskytují při zdvihovém objemu 7,7 litru nejvyšší výkon 175 kW (238 k) až 220 kW (299 k). Přestože se jedná o motory Euro 6, Mercedes-Benz slibuje až o pět procent nižší spotřebu oproti stávajícím pohonným jednotkám, navíc při výrazně prodloužených servisních intervalech, které jsou určovány novým dynamickým elektronickým systémem.

Motory splňují budoucí emisní normu díky technice přímého vstřikování common-rail a chlazené recirkulaci výfukových plynů, kterou doplňuje následné čištění výfukových plynů systémem SCR a uzavřeným filtrem pevných částic. Stejně jako u těžkých modelových řad mají i uživatelé nového Atega pro hospodárnější jízdu k dispozici koncept FleetBoard EcoSupport.

Převodovky a bezpečnostní systémy

Hnací síla nových motorů se přenáší prostřednictvím automatizovaných převodovek s šesti nebo osmi převodovými stupni. Nová osmistupňová převodovka Mercedes-Benz PowerShift 3 představuje v této třídě vozidel podle výrobce výjimečnou optimalizaci konfigurací pohonu. Alternativně si však mohou zákazníci pro nové Atego objednat i mechanickou převodovkou s šesti nebo devíti převodovými stupni, včetně systému, který snižuje ovládací síly při řazení.

Do konceptu hnacího řetězce nového Atega je standardně integrován asistent pro řízení jízdní stability, který je v osobních vozidlech známý pod zkratkou ESP. Nově konstruovaná dvoustupňová výkonná motorová brzda přispívá ve spolupráci s výkonnými kotoučovými brzdami na všech nápravách k dalšímu zvýšení bezpečnosti při jízdě. Exkluzivně v tomto segmentu nabízí Mercedes-Benz pro nové Atego na přání přímo z výroby i retardér s permanentním magnetem, který nepodléhá opotřebení a významně podporuje celý brzdový systém.

Sjednocení designu jednotlivých řad

S uvedením nového Atega, lehkého nákladního vozidla pro rozvážkovou dopravu s celkovou hmotností od 6,5 do 16 tun, je nová generace nákladních vozidel Mercedes-Benz kompletní. Vzhledem se nový model nezaměnitelně zařadil mezi zástupce těžších řad značky Mercedes-Benz. Nově tvarovaný nárazník s integrovanými světlomety pro denní svícení (na přání také v provedení s diodami LED) mu dodává charakteristický vzhled, podle něhož je navzdory veškeré svébytnosti okamžitě rozpoznatelný jako člen rodiny moderních nákladních vozidel Mercedes-Benz. Veřejnosti výrobce nové Atego představí tento měsíc na autosalonu v Birminghamu a na veletrhu Bauma v Mnichově. Do prodeje jej uvede 1. května.

(lan)

spinner