17. května 2014
Nejen kvalita produkce a inovace, ale i důraz spolehlivý a vždy dostupný servis – taková je strategie německého výrobce přípojných vozidel Schmitz Cargobull. Nedílnou součástí jeho rozsáhlé servisní sítě Cargobull Euroservice je i autorizovaný servis TC-HK, spol. s r. o., z Kostelce nad Orlicí, jenž je součástí skupiny šesti firem TTV group (viz DN 42/13) působících v oblastech dopravy, spedice, skladování a logistiky.
TTV group, respektive její servis TC-HK, je servisním partnerem pro značku Schmitz Cargobull od roku 2008 a její význam každým rokem roste, a to jak z hlediska obratu, tak co se týče servisních kapacit. V současné době je již na třetím místě v žebříčku společnosti EWT, s. r. o., která německého výrobce na českém trhu zastupuje. TC-HC disponuje moderním vybavením, které neustále rozšiřuje, a opírá se o stabilní a kvalifikovaný personál. Jeho pracovníci jsou vyškoleni například i pro opravy náprav Wabco a Knorr a provádějí rovněž servis nákladních motorových vozidel, takže zákazník může přijet s celou soupravou. V areálu firmy je mycí linka, čerpací stanice s naftou, pneuservis i odpočinková místnost pro řidiče a zákazníky. TC-HK se také cíleně zaměřuje na prodej náhradních dílů, který představuje výraznou část jeho obratu.
Dlouhodobá orientace na Schmitz Cargobull
Jednou z velkých výhod TTV group je to, že díky své firmě TTV spedice má s provozováním návěsů Schmitz Cargobull dlouholeté zkušenosti i coby dopravce. Ve vozovém parku jich má již 110, a to především v provedení Varios, což na jedné straně dokládá spolehlivost této techniky a na straně druhé zajišťuje i pravidelné vytížení servisu. „Každý náš návěs, i když už není v záruce, projde každého půl roku společně s tahačem servisem, kde se vše zkontroluje, promaže apod. Jsem totiž toho názoru, že co se týče provozování dopravy, je návěs důležitější než tahač. Právě na návěsu do velké míry závisí, jak je zboží během dopravy zajištěno a zda bude bezpečně dopraveno do cíle,“ uvedl majitel skupiny Josef Hlaváček.
Kombinace dopravy a servisu
Po dobu, co Josef Hlaváček podniká v dopravě a souvisejících oborech, měl vždy vlastní servis. V roce 2005 začal uvažovat o výstavbě autorizovaného servisu Volvo v Hradci Králové, ale v roce 2007, těsně před změnou ekonomické situace, od tohoto záměru naštěstí ustoupil. Z roku 2006 doby však pochází název servisu TC-HK (Truck Centrum Hradec Králové). Poté se Josef Hlaváček zaměřil na rozvoj servisu v areálu skupiny v Kostelci nad Orlicí. Název servisu však zůstal a zkratka bývá nyní často interpretována jako Truck Centrum Hlaváček Kostelec.
Servis v Kostelci vznikl v areálu bývalé dílny potravin, k níž TTV přistavěla pracoviště, kde nyní autorizovaný servis Schmitz Cargobull sídlí. „Například loni na podzim jsme plnili plán servisu na 135 procent, což už samo o sobě dokládá, že v našich dílnách se vystřídá velké množství vozidel. Víc stání jsme doposud nepotřebovali, protože je to hlavně o logistice a schopnosti technika vše si zorganizovat. Nyní však rozšiřujeme naši flotilu a vybudovali jsme třetí stání, kte ré slouží převážně pro opravy návěsové techniky, speciálně chladírenských návěsů, jejichž opravy vyžadují technologicky časově náročnější procesy. To na dvou kanálech, jimiž vozidla včetně tahačů musejí neustále projíždět, dělat nelze. Na návěsy kladu opravdu velký důraz, nejen v dopravě, ale i ve výkonech servisu,“ uvedl Josef Hlaváček. V příštím roce by se mělo zlepšit také napojení areálu na hlavní komunikaci, což by opět mohlo přivést do servisu další zákazníky.
Vše pod jednou střechou
Nejen zákazníci servisu mají v Kostelci všechny služby k dispozici na jednom místě. Výhodné je to podle Josefa Hlaváčka i pro řízení firmy. „Jsem rád, že jsem servis nakonec přesunul z Hradce Králové sem, protože pokud není vše na jednom místě, člověk se musí spoléhat na informace jiných lidí, a i když jsou loajální, stejně musí neustále někam dojíždět a něco řešit. Nemám ambice vše řídit, ale mám rád přehled. Zodpovědnost za konkrétní oblasti mají jednotliví ředitelé, kteří podléhají finančnímu řediteli. A pokud něco potřebuji vyřešit, koordinuji to přes vedoucí pracovníky,“ uvedl Josef Hlaváček. „Co se týče nákupů, vedoucí servisu má finanční plán, v němž je určeno, kolik peněz může za co utratit. Na konečném výsledku sám výrazně participuje, takže se snaží ušetřit, neutrácí zbytečně, ale zároveň ví, že pro práci musí mít neustále vše potřebné, takže nešetří na úkor vybavení,“ dodal Josef Hlaváček. Společnost TC-HK provozuje i servis osobních vozidel a dodávek v Rychnově nad Kněžnou, který podle majitele firmy patří k nejlepším v regionu.
(lan/gud)