Continental

Nové protektory ContiTread™ pro nákladní automobily

Nové protektory ContiTread™ pro nákladní automobily

Společnost Continental rozšířila v listopadu svou nabídku ContiTread™ – prémiových běhounů Continental pro studené protektorování. „Výrazně rozšiřujeme řadu ContiTread™ pro naše partnery. Celkem nabízíme deset nových produktů pro různé segmenty a třídy užitkových vozidel,“ řekl Christian Sass, ředitel Truck Tire Retreading (protektorování pneumatik pro nákladní vozidla) pro oblast EMEA (Evropa, Střední východ, Afrika).

Dezén Continental LDR 1+ pro hnací nápravu s označením M + S je obchodním partnerům společnosti Continental ihned k dispozici v oblasti protektorování pro městskou a regionální dopravu jako praktická alternativa pro lehké a středně těžké nákladní automobily v segmentu pneumatik pro distribuční dopravu, a to v pěti nových rozměrech: 205/75 R 17.5, 215/75 R 17.5, 225/75 R 17.5, 235/75 R 17.5 a 245/70 R 17.5.

Pro zimní pneumatiky využívající proces studeného protektorování nabízí Continental dezén HDW 2 Scandinavia s označením M + S pro záběrovou nápravu, který je dostupný v rozměru 315/80 R 22.5, a HTW 2 v rozměrech 385/65 R 22.5 a 385/55 R 22.5 pro návěsy a přívěsy.Vedle toho je k dispozici i dezén HTL 1 Eco Plus v rozměrech 385/65 R 22.5 a 385/55 R 22.5 pro návěsové studené protektory.

Součást konceptu ContiLifeCycle

Všechny běhouny ContiTread™ jsou optimálně navrženy pro využití koster Continental, ale velmi dobrých výsledků dosahují také na kostrách jiných prémiových výrobců. ContiTread™ je součástí modulárního konceptu ContiLifeCycle, ve kterém Continental nabízí svým zákazníkům ekonomicky efektivní řešení po celou dobu životnosti pneumatiky, od nových pneumatik přes prořezávání, správu koster až po protektorování.

Závod v Hannoveru

Continental v listopadu také otevřel svůj nový závod ContiLifeCycle v Hannoveru. Závod, jenž je prvním svého typu na světě, v sobě spojuje nejmodernější zařízení na protektorování pneumatik pro autobusy a nákladní vozidla a vlastní průmyslové zařízení na recyklaci gumy. Technologie vyvinutá společností Continental byla oceněna i jako environmentální inovace německým Spolkovým ministerstvem životního prostředí.

„Když jsme tento projekt zahájili, naším cílem bylo přiblížit řešení LifeCycle k výrobě nových pneumatik. Během doby kratší než 18 měsíců jsme naplánovali a vystavěli závod, který nejenže přinesl řešení všeho potřebného, ale dokonce posunul hranice toho, co je možné. Do závodu LifeCycle jsme vložili veškeré naše vědění v oblasti konstrukce a výroby pneumatik a dosáhli tak nové úrovně ve smyslu výkonu a vlastností daného produktu,“ řekl Nikolai Selzer, člen výkonné rady a ředitel divize pneumatik společnosti Continental.

Až 180 tisíc pneumatik ročně

Nová továrna na protektorování, nacházející se v Hannover-Stöckenu, bude po dosažení plné kapacity schopna produkovat ročně 180 tisíc protektorovaných pneumatik. Společnost Continental také jako součást závodu ContiLifeCycle vyvinula proces recyklování prachu z pneumatik, jenž při procesu protektorování vzniká. „Již vulkanizovaný prach z pneumatik podrobíme řadě zpracujících procesů, jež umožňují opětovné obrácení procesu vulkanizace. Recyklovaný materiál má tak vysokou a kontrolovanou kvalitu, že jej lze bez váhání využít pro výrobu směsi,“ dodal Boris Mergell, viceprezident vývoje a industrializace produktů divize nákladních pneumatik společnosti Continental. Veškerý materiál obroušený z pneumatik v novém závodě ContiLifeCyle společnosti Continental bude zpracován v tomto zařízení na recyklaci. Tím se sníží jak množství odpadu o 80 procent, tak i výrazně poklesne množství vytvořeného CO2.

spinner