25. ledna 2014
Nový model Ford Transit, který k prvním majitelům dorazí letos na jaře, nabídne uživatelům podle výrobce nejnižší provozní náklady a nejlepší přepravní vlastnosti ve své kategorii. Navíc díky nabídce úsporného modelu Transit ECOnetic, bude mít také nejnižší spotřebu paliva mezi vozy své třídy splňujícími emisní normu Euro 5. K jeho přednostem patří i výrazně menší náklady na údržbu a opravy, větší přepravní kapacita a promyšlená řešení pro upevnění nákladu. Mimo jiné má až o jedenáct procent větší nákladový prostor než dosavadní model.
Nový model je součástí obnovy evropské nabídky užitkových vozů Ford, která potrvá celkem 24 měsíců. V jejím rámci byly již uvedeny na trh modely Transit Custom (Mezinárodní dodávka roku 2013) a Transit Connect (Mezinárodní dodávka roku 2014). Letos bude následovat Transit Courier. „Vlajková loď řady Transit opět nastavuje nová měřítka ve své kategorii. Má menší provozní náklady, uveze více nákladu a přináší nové technologie,“ řekl v prosinci Paul Randle, ředitel výrobní řady celosvětových užitkových automobilů ve Ford of Europe. „To vše v kombinaci s širokou nabídkou variant a samozřejmě i vyhlášenou nezničitelností transitu,“ dodal. Nový Ford Transit je založen na moderní platformě a nahrazuje těžší užitkové vozy v nabídce Fordu. Loni společnost oslavila již sedm milionů vyrobených vozů Ford Transit. Legendární užitkový model se prodává už od roku 1965.
Transit ECOnetic
Verze Transit ECOnetic má nejnižší emise CO2 ve své kategorii – od 169 g/km* (s nevypínatelným omezovačem rychlosti), což odpovídá kombinované spotřebě paliva 6,4 l / 100 km. Ve srovnání s dosavadním Transitem ECOnetic, který je sám o sobě velmi úsporný, to podle výrobce představuje zlepšení o dalších šest procent. Nový Transit ECOnetic má speciálně naladěný motor 2,2 Duratorq TDCi o výkonu 92 kW, systém Auto–Start-Stop a inovativní funkci regulace zrychlení. K dispozici je s celkovou hmotností 3,1 a 3,5 tuny při objemu nákladového prostoru 10 m3. Rovněž standardní transit je poháněn úsporným motorem 2,2 Duratorq TDCi, jehož točivý moment přenáší na kola šestistupňová přímo řazená převodovka. Zákazníci mohou vybírat z variant o nejvyšším výkonu 74, 92 a 114 kW. Také nový transit bude vyráběn s pohonem předních, zadních nebo všech čtyř kol.
Rychlejší údržba a opravy
Interval údržby byl stanoven na až dva roky nebo 50 tisíc kilometrů. Celkový čas plánované údržby během nájezdu 150 tisíc kilometrů se zkrátil z 5,4 na 4,2 hodiny. Ford také analyzoval mix 23 opravárenských úkonů, které porovnával s konkurencí. Z výsledků vyplynulo, že nový transit má nejkratší časy neplánovaných oprav v segmentu. Například doba potřebná k výměně zadního brzdového kotouče se zkrátila na polovinu. Nákladným omylům při čerpání pohonných hmot zabraňuje sériově dodávané bezzátkové hrdlo nádrže Ford EasyFuel. Transit nové generace byl zkonstruován s cílem dosáhnout mimořádné provozní spolehlivosti. Pro jeho tuhou konstrukci byla využita i vysokopevnostní ocel. Na prorezavění karoserie se vztahuje dvanáctiletá záruka.
Důkladné testování
V rámci náročného testování spolehlivosti v Evropě i Severní Americe absolvoval nový transit ekvivalent jedenácti milionů kilometrů, z toho více než 500 tisíc v reálném nasazení u vybraných zákazníků. Vůbec poprvé se nový model také podrobil sérii extrémně náročných zkoušek, které v nejrůznějších situacích ověřovaly, zda by se vůz zachoval bezpečně a předvídatelně. Jedna z nich například spočívala v nárazu do 150 milimetrů vysokého obrubníku při rychlostí 60 km/h.
(lan)