25. ledna 2014
Superbrands je nejuznávanějším celosvětově fungujícím programem hodnocení obchodních značek. Hodnocení a nominace značek na ceny Superbrands probíhá na základě identických kritérií již téměř v 90 zemích světa včetně České republiky. Letos odborná porota Business Superbrands Česká republika ocenila značku Volvo Trucks. Minulý týden to oznámila Klára Rylichová ze společnosti Volvo Truck Czech, s. r. o.
Superbrands je podle ní nejuznávanější nezávislou autoritou na světě v oblasti hodnocení a odměňování obchodních značek. Již téměř 20 let identifikuje organizace Superbrands nejlepší z nejlepších značek konkrétních zemí. V každém z téměř 90 zúčastněných států na základě sjednocených kritérií a metod dosáhnou značky získáním titulu Superbrands speciálního postavení, které je uznáním jejich vynikajícího postavení na trhu.
Ocenění se uděluje až po důkladné analýze
Udělení ocenění Superbrands předchází důkladné výběrové řízení. Nelze je získat tím, že se jednotlivé značky přihlásí do programu Superbrands. Z tohoto důvodu vycházejí organizátoři při nominaci relevantních značek z databáze všech registrovaných obchodních trademarkových značek, kterou pro tento účel uvolní český patentový úřad (Úřad průmyslového vlastnictví). Následnou filtrací společností Bisnode, předního světového poskytovatele obchodních informací, se vytvoří seznam nominovaných kandidátů.
Dalším krokem je spotřebitelský průzkum, jeden z nejdůležitějších prvků výběrového řízení. Prostřednictvím celostátního průzkumu GfK Czech na základě známosti a obliby se výběr zúží na seznam semifinalistů. Konečné slovo o udělení titulu Superbrands v daném roce má odborná komise Brand Council složená z profesionálů z oblasti byznysu, komunikace, marketingu, médií a marketingového výzkumu. Ta hodnotí značky podle předem daných kritérií, jakými jsou známost, budování brandu, akceptace inovace či prestiž.
Novinka roku 2014
Poprvé v letošním roce týmy odborníků hodnotily kromě obchodních značek dostupných spotřebitelům (B2C) také značky provozované mezi obchodními společnostmi (B2B). Zatímco první z nich jsou všeobecně známé a spotřebitelé se s nimi den co den setkávají v maloobchodním sektoru, jsou podnikatelské značky důležitými hráči ve specializovaných odvětvích průmyslu, zemědělství a obchodu. Spotřebitelské a podnikatelské Superbrands 2014 představují nejlepší značky jednotlivých sektorů.
(lan)